החל השימוע לנתניהו; פרקליטו: "הסדר טיעון - לא על הפרק"

השימוע בתיק 4000 החל במשרדו של מנדלבליט ויימשך מחר. בשבוע הבא ישמע היועמ"ש את טיעוני ראש הממשלה בפרשות 1000 ו-2000. עו"ד רם כספי: "יש לי אמון מוחלט במערכת המשפט ובפרקליטה בן ארי"

זמן צפייה: 14:43

שימוע ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000 החל הבוקר (רביעי) במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השימוע ימשך על פני ארבעה ימים, כאשר היום ומחר יתמקד בפרשת "בזק וואלה" – וביום ראשון ושני יציג נתניהו את טיעוניו בפרשות 1000 ו-2000. את ראש הממשלה ייצגו עשרה פרקליטים, שייטענו בפני היועמ"ש כי ההטבות שהעניק לכאורה לאלוביץ' אושרו ע"י גורמי המקצוע.

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט נעתר לבקשת נתניהו – ויקיים ארבעה ימי שימוע

היועמ"ש לרה"מ על הבקשה לשימוע בשידור חי: "לא מכבדת את ההליך"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191002-1015' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד רם כספי בדרכו לשימוע נתניהו' kid='1_78wo1f3b' duration='244'']

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה | צילום: חדשות 13

אחרי כשלוש שעות וחצי יצא עורך הדין רם כספי מהשימוע, לאחר שנשא נאום פתיחה על תיק 4000 שארך כשעה וחצי. בהמשך הציג עורך הדין יוסי אשכנזי את הטיעונים של צוות ההגנה.

לפני הכניסה לשימוע, אמר אחד מפרקליטיו של נתניהו, רם כספי: "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסוייג לא רק במערכת המשפט, אלא גם באלה העומדים בראש מערכת האכיפה, ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז ת"א ליאת בן ארי. בהכירי אותם אישית, אין לי ולו ספק קל שבמסגרת השימוע, היועמ"ש יגבש את החלטותיו באורח מקצועי וענייני, תוך התעלמות מוחלטת מרעשי הרקע, מהפגנות בוטות ומיותרות ומלחצים תקשורתיים. אני מייחס חשיבות רבה להליך השימוע, וסבור שקיים בסיס מוצק לשנות את פני הדברים, כפי שעולים מכתב החשדות".

"לדעתי תהיה זו הפעם הראשונה שבה מערכת היחסים שבין גורמי ממשל לבין התקשורת נבחנת בהליכים פליליים. יש לזכור שחזקת החפות של כל אדם היא ערך עליון. רה"מ אינו מעל החוק, אבל גם לא מתחת לו, וכולם שווים בפני החוק". עוד אמר לחדשות 13 כי "הנושא של הסדר טיעון או חנינה לא עלה כלל לדיון, גם לא בשיחות הפנימיות".

לאחר מכן אמר עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה: "נציג את הראיות שכולם מכירים וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנחנו מאמינים בהליך השימוע, אנחנו לא מדברים על עסקה. אנחנו מאמינים שבסופו של יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר".

עורכי הדין צפויים לטעון כי ראש הממשלה כלל לא ידע על הפניות של רעייתו שרה ובנו יאיר לאלוביץ' בנוגע לסיקור באתר "וואלה", וכי הוא פנה לאלוביץ' כפי שפנה למו"לים ועורכים בכלי תקשורת אחרים.

עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו
עו''ד עמית חדד בטרם שימוע נתניהו | צילום: כפיר סיון

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191002-0945' autoplay='0' credit='' desc='עורכי דינו של רה"מ נתניהו מגיעים לשימוע' kid='1_8xdxkhor' duration='34'']

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, מנדלבליט מקווה לקבל את ההחלטה אם להעמיד את נתניהו לדין ובאילו עבירות כבר במהלך חודש נובמבר, ובמערכת הפוליטית מחכים להחלטת היועץ שעשויה לקבוע במידה רבה את זהותו של ראש הממשלה הבא.

כזכור, נתניהו פנה בשבוע שעבר אל מנדלבליט בבקשה להעביר את השימוע שלו בשידור חי אך נענה בשלילה. לשכת היועמ"ש מסרה מכתב חריף לפרקליטי נתניהו, ובו דחתה את הבקשה לערוך את השימוע בעניינו בשידור חי: "הבקשה חסרת תקדים ולמעשה נעדרת כל ביסוס משפטי. כמעט והיינו אומרים שהיא אינה מכבדת את ההליך", נכתב.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

הבוקר היו אמורים להיפגש נציגי הליכוד וכחול לבן בניסיון להרכיב ממשלת אחדות, אך עם צאת החג הודיעו בכחול לבן על ביטול הפגישות שתוכננו. זאת, ככל הנראה כי במפלגה רוצים לרכז את תשומת הלב הציבורית בעניין השימוע של נתניהו, ולא להסיטה לעניינים פוליטיים אחרים.