גורמים משפטיים: "ננסה לקבל החלטה סופית בתיקי רה"מ בנובמבר"

בשבוע הבא עורכי דינו של רה"מ יגיעו לשימוע להציג את טיעוניהם. אחריו, צפויים היועמ"ש ובכירי הפרקליטות לפתוח במרתון דיונים כדי לקבל החלטה חודש מוקדם מהצפוי

זמן צפייה: 02:32

ביום רביעי הבא יחול השימוע לפני כתב אישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מיד אחריו, צפויים היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובכירי הפרקליטות לפתוח במרתון דיונים, כאשר לפי גורמים בכירים יושקעו מאמצים רבים כדי להגיע להחלטה כבר בחודש נובמבר – חודש מוקדם מהצפוי.

פרקליט המדינה שי ניצן צפוי לפרוש ב-17 לדצמבר והסברה הייתה שההחלטה תתקבל עד לפרישתו, אך כאמור גורמים משפטיים בכירים ציינו כי "מיד לאחר השימוע יתחיל בפרקליטות ובמשרד היועמ"ש מרתון דיונים במטרה לקבל החלטה סופית בנובמבר. נקבל החלטה מקצועית במהירות האפשרית". קבלת החלטה בנובמבר פירושה התנגשות עם לו"ז הרכבת הממשלה ולכן זה משמעותי מאוד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

משפטנים מומחים על תיקי רה"מ: ההכרעה – לא בכיס אף אחד מהצדדים

בית הנשיא ללשכת היועמ"ש: האם יש מניעה לתת המנדט לנתניהו?

היועמ"ש: "אין שחר לטענות כי הופעלו לחצים על עדים בתיקי רה"מ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

אם אכן היועמ"ש יחליט על כתב אישום תוך כדי המהלך הפוליטי הנוכחי, זה ירע מאוד את מצבו הפוליטי של נתניהו - עד כדי עידוד המרד הפנים מפלגתי שבכחול לבן מחכים לו. אבל, גם לנתניהו יש מהלכים משלו. אחד הכלים זה לנסות להקדים את לו"ז היועמ"ש, כלומר – לעשות מה שביכולתו כדי להביא לסיום הרכבת הממשלה לפני פרסום החלטת היועמ"ש.

לדוגמה, אם נתניהו יקבל לידיו את המנדט, הוא יוכל להחליט להחזיר אותו לנשיא מיד במקום לנצל את כל הזמן העומד ברשותו וכך לקצר את התהליך בכחודש.

רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

אתמול הכחיש עורך הדין רם כספי, שהצטרף לאחרונה כיועץ חיצוני ועצמאי לצוות ההגנה של ראש הממשלה, כי הצוות דן באפשרות של הענקת חנינה או עסקת טיעון לנתניהו תמורת עזיבתו את החיים הפוליטיים. "עו"ד כספי סבור שקיימות ראיות וטענות משפטיות מוצקות שיש בהן כדי לסתור ולשנות את כתב החשדות והן יוצגו בשימוע", נמסר מטעמו של חבר צוות ההגנה.

שלשום, כזכור, גורמים משפטיים בכירים אמרו לחדשות 13 כי אין שום היתכנות לחנינה לנתניהו כפי שניתנה בפרשת קו 300. "פרשת קו 300 רחוקה מזרח ממערב מתיקי נתניהו, מדובר בסיטואציה שונה ותקופה שונה", אמר הגורמים. "לכן אין סיכוי שמנדלבליט, ובעקבותיו הנשיא, יאשר דבר כזה. אם נתניהו באמת רוצה חנינה, יתכבד, יסיים את ההליך המשפטי, ואם יורשע יבקש חנינה בדרך המקובלת".