היועמ"ש: "אין מקום לפתוח בבדיקה בנוגע להדלפות מחקירות רה"מ"

מנדלבליט דחה את בקשת פרקליטי נתניהו, טען כי הדלפות הן אומנם דבר חמור, אך הבהיר שבמקרה זה אין הצדקה לחקירה בנושא. "יש לבחון כל מקרה לפי כלל האינטרסים הרלוונטיים ובהתאם לכך להחליט"

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: לע"מ, רויטרס

כוורת ראש הממשלה בחקירה: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום (שני) את הפנייה של עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא להדלפות, לטענתם, של חומרי חקירה מחקירות ראש הממשלה. במכתב שנמסר ממשרדו נכתב: "אין מקום לפתוח בבדיקה או בחקירה. מובן כי אין בדבר כדי להפחית מהחומרה שהיועץ המשפטי לממשלה רואה בהדלפת חומרי חקירה".

עוד צויין במכתב כי יש לבחון כל מקרה של הדלפת חומרים לגופו, ונכתב: "אין בהחלטה זו כדי לשלול בכל מקרה פתיחה בחקירה בגין הדלפת חומרים, בהתקיים הנסיבות המצדיקות זאת מהבחינה המשפטית. יש לבחון כל מקרה על פי כלל האינטרסים הרלוונטיים ועל פי תוחלת החקירה, ובהתאם לכך לקבל החלטה לגביו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חקירת כוורת רה"מ: הודעות מיאיר נתניהו נקראו ע"י המשטרה

חקירת כוורת רה"מ: שני בכירים בקמפיין הליכוד הגיעו למסור עדות

נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר";

Israeli Attorney General Avichai Mandelblit Looks On During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

אתמול התייחס נתניהו לחקירת דובריו בגין הטרדת עד המדינה, שלמה פילבר, וטען כי "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר". ראש הממשלה התייחס גם למתקפותיו על רשויות החוק, והבהיר כי אינן מופנות כלפי שופטים – אלא כלפי מערכות האכיפה והשיפוט. "מערכת המשפט בישראל היא אחת המפוארות בעולם, ובתי המשפט שלנו נהנים משם כביר ובצדק. לי אין שום ביקורת - להיפך - הערכה עמוקה לשופטים שלנו. הביקורת שהושמעה הייתה על הפרקליטות והמשטרה".

מוקדם יותר אתמול הגיש מנהל קמפיין הליכוד, עופר גולן, תלונה במשטרה לבדיקת הטרדות נוספות נגד פילבר. גולן הציג בפני השוטרים 52 מקרים שבהם פורסמו ברשת דברי הסתה ואיומים כלפי מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, ולטענתו לא טופלו.

חלק מאותן הטרדות הוצגו בדיון בבית משפט השלום על ידי עורכי הדין של דוברי ראש הממשלה, עו"ד נועה מילשטיין ועו"ד עמית חדד, ולשאלתם השיבה המשטרה כי מקרים אלו לא נחקרו מפני שלא הוגשה לגביהם תלונה. בעת הגשת התלונה במשטרה, אמר גולן לשוטרים כי "ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקה מיידית של ההטרדות האמיתיות נגד פילבר".

בסוף השבוע האחרון פורסם כי במערכת החוק סבורים כי החשודים בהטרדת העד ידעו שהם מסתכנים בפלילים. מסתמן כי בידי המשטרה מספיק ראיות כדי להמליץ על כתב אישום בפרשה - עוד לפני בדיקת הטלפונים הניידים. במשטרה מחזיקים בתכתובות בין ארבעת המעורבים בפרשה, שמדברים על תשלום למבצע פעולות ההטרדה, והם יוזמנו לחקירה נוספת לאחר בדיקת הטלפונים. במערכת אכיפת החוק מקווים כי הבדיקה תעלה ראיות חדשות, ותצביע על מעורבים נוספים בפרשה.