נתניהו בחקירה על בנו: "ראיית עולמו לא תמיד תואמת את העובדות"

ראש הממשלה נשאל במסגרת תיק 4000 על קשריו של יאיר נתניהו עם שאול אלוביץ', ואמר: "אין לו מושג ירוק, הוא לא יודע כלום". מילצ'ן: "שרה אמרה לביבי - 'היית צריך לסגור את ערוץ עשר'"

זמן צפייה: 03:56

תיקי נתניהו: מדובר רבות על השפעתו של בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו על אביו, והערב (רביעי) נחשפים דבריו של נתניהו על בנו, בחקירתו במשטרה בתיק 4000, אז נשאל על קשריו של יאיר עם איש העסקים שאול אלוביץ'. רה"מ נתניהו אמר לחוקריו: "יאיר אין לו מושג ירוק, הוא לא יודע כלום, שום דבר, הוא לא מבין בעניינים האלה". על תפיסת העולם של בנו, הוסיף: "יש לו ראיית עולם משלו, והיא לא תמיד תואמת בלשון המעטה את ידיעת העובדות".

רה"מ נתניהו ניצב בפני אישום עתידי חמור בתיק בגין עבירת שוחד. בחקירתו באזהרה נשאל על קשריו ועל כך שביקש מאלוביץ', שהיה מבעלי אתר 'וואלה', להסיר פרסום הנוגע לצנעת הפרט. נתניהו סיפר לחוקרים כי אכן ביקש מאלוביץ' להסיר את הפרסום - אולם גם דיבר עם מו"לים נוספים: "בנושא כזה רק טבעי שאני אדבר עם המו"ל, אני דיברתי עם עמוס שוקן בדיוק על אותו נושא וביקשתי ממנו... ומה עשה שוקן? עד כמה שאני זוכר הוא הוריד את זה, או הוריד חלק ניכר מזה. הייתי בסערת רגשות כשדיברתי איתו. הייתי מאוד נרגש".

לכתבות נוספות בנושא: 

עדות שלדון אדלסון: "שרה משוגעת לגמרי, כפייתית למראה שלה"

עדות ניר חפץ: "יאיר ושרה ביקשו שאלוביץ' תמחק את ההתכתבויות"

עדות ניר חפץ: אחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ' • בלעדי

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם בנו יאיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם בנו יאיר | צילום: רויטרס

גם מערכת היחסים של בני הזוג נתניהו עם בני הזוג שלדון ומרים אדלסון הגיעו לחדרי החקירות. בתחילת השבוע נחשפה בחדשות 13 עדותם של בני הזוג אדלסון, שסיפרו בין השאר על צעקות של אשת ראש הממשלה. המיליארדר ארנון מילצ'ן, שנחשב עד מרכזי בתיק 1000, סיפר בעדותו על ארוחה משותפת נוספת, הפעם בבית ראש הממשלה שבירושלים. "הייתי נוכח בארוחת ערב עם שלדון ומירי אדלסון אצל הזוג נתניהו בבלפור", אמר. "שרה התחילה לצרוח על מירי (אדלסון): 'אתם שופכים את דמי, כולם שופכים את דמי'".

נתניהו, על פי העדות, המשיכה לצעוק ואף הזכירה את בעלי ערוץ עשר לשעבר, ומי שנחשב למקורבם של בני הזוג נתניהו - רון לאודר, מוזכר בשיחה. לטענת מילצ'ן, אשת ראש הממשלה אמרה: "לא היית צריך לתת את זה, ביבי, את הערוץ (ערוץ עשר), לא היית צריך לתת. היית צריך מזמן לסגור את זה". נתניהו, על פי עדותו של מילצ'ן, פנתה למרים אדלסון והטיחה בה: "אתם עם העיתון שקוראים לו 'ביביתון' לא עוזרים בכלל, רק מקלקלים". מילצ'ן המשיך וסיפר כי נתניהו אמרה לו: "רונלד (רון לאודר) לא חבר, והוא בוגד והוא רשע והוא היה החבר הכי טוב שלהם והוא לא עושה כלום בערוץ בשבילם".

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשות 13

החוקר שואל את מילצ'ן על תגובת בני הזוג אדלסון: "ואיך שלדון הגיב?", מילצ'ן עונה: "שלדון אמר לשרה 'תירגעי'. מירי (אדלסון) עושה הכי טוב שאפשר, וואטאבר. אני מפסיד 50-40 מיליון דולר בשנה (על "ישראל היום")". החוקר שואל: "אז למה הוא עושה את זה?", מילצ'ן משיב: "הוא (שלדון אדלסון) שרוף על ביבי... הם (בני הזוג נתניהו) טוענים שעמוס רגב חלש מדי, לא תקיף מספיק. "ומה הייתה התגובה של מירי או שלדון? מקשה החוקר. מילצ'ן: "מה את רוצה שאנחנו נעשה? אנחנו כל הזמן כותבים בעדכם ואת צורחת עליי כל הזמן. אני זוכר שמירי אמרה 'אני לשם לא באה יותר'".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הניסיון השקוף והמגוחך להטות את דעת הקהל ברכילויות שקריות, מגוחכות ומרושעות ימים ספורים לפני הבחירות מעורר סלידה וגיחוך. הציבור כבר הבין שתיקי ראש הממשלה אינם מבוססים על עובדות, אלא על אוסף רכילויות צהובות ושקריות שעלו לציבור 250 מיליון שקלים".

כאמור, ביום ראשון פורסמו בחדשות 13 עדויות בני הזוג אדלסון בתיק 2000, חושפות את הדרישות הלא שגרתיות שהוצבו בפניהם – בהן דרישה להעסיק את יועצו הקרוב של נתניהו כעורך הראשי של "ישראל היום". אדלסון אמר: "ביבי רצה שניר חפץ יחליף את עמוס רגב, שהוא יהיה העורך הראשי. היא (שרה) הייתה אומרת לאשתי שאם איראן באים ותוקפים זה יהיה על הראש שלך, כי לא פרסמנו תמונות טובות שלה".

בהזדמנות אחרת תיאר אדלסון את מזגה של שרה נתניהו וטען כי "היא משוגעת לגמרי. היא הייתה כפייתית לתמונות שלה ולאיך שהיא נראית. היא אמרה 'אני הגברת הראשונה. אני פסיכולוגית ומלמדת ילדים על פסיכולוגיה'".

שלדון אדלסון
שלדון אדלסון | צילום: רויטרס (ארכיון)

במקביל לשלדון העידה במשטרה גם מרים אשתו, שנחשבה מקורבת מאוד לרעיית ראש הממשלה. בעדותה סיפרה על השפעת שרה נתניהו על יחסו של בעלה לדמויות בולטות במערכת הפוליטית: "מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא להעלות למטוס", סיפרה.

"היא שונאת את נפתלי בנט ואיילת שקד. רתחתי אחרי הבחירות הקודמות כשהוא (בנימין נתניהו) לא עשה קואליציה עם בנט בגלל שהיא (שרה נתניהו) שונאת אותו. זאת אומרת, גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה עם הבנאדם הימני שמתאים". "משמועות אני יודעת שהיא בוחרת עובדים", הוסיפה. "עובדים מסביבו - לשכה, מזכירה, ואז היא יודעת הכול מה קורה. גם מינויים לדעתי".

שלדון ומרים אדלסון
שלדון ומרים אדלסון | צילום: רויטרס

מרים אדלסון לא חסכה בעדותה ביקורת ופרטים עסיסיים על שרה נתניהו. "בארוחת ערב אצלנו היא צרחה נורא חזק עד כדי כך שביבי אמר לה שהולכים. היא צרחה שאני מוצצת את דמה, זה היה נורא. היא איבדה את העשתונות. חיבקתי אותה ואמרתי לה 'שרהל'ה, יהיה בסדר...'", אמרה לחוקרים, והוסיפה: "ביבי חכם, היא פשוט לא בריאה. כרופאה יש בי חמלה כלפי אנשים לא בריאים. אני מטפלת במכורים. היא לא בריאה".

אדלסון המשיכה בעדותה, על מקרה נוסף, בו ביקשה ממנה אשת ראש הממשלה לתרום למטרה טובה – אולם גם למעשה זה, לטענת אדלסון, היה אינטרס סמוי. "יש איזה קרן של יהודי מרוקו והיא רצתה שאני אתרום להם. היא אמרה שנחמד לתרום למלגות לילדים יוצאי מרוקו, ואז היא אמרה משפט אחד שלא מצא חן בעיניי. היא אמרה: 'הוא (האחראי על המלגות) עוזר לנו בבחירות, באשדוד או משהו'. אז נתנו לו את הכבוד ושמענו אותו אבל הוא לא קיבל אגורה אחת".