"נוכיח פגיעה באמון הציבור": נאום הפתיחה של התובעת במשפט רה"מ

לקראת שלב ההוכחות, התייעצות אחרונה בין ליאת בן ארי ליועמ"ש בעניין הנאום שיהווה "תוכן עניינים" לפרשות השונות בהן מואשם נתניהו. "התביעה תוכיח כי הנאשם פגע פגיעה מהותית באמון הציבור"

זמן צפייה: 01:15

הולכות ונשלמות ההכנות לקראת נאומה של התובעת בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליאת בן ארי, שיתרחש ביום שני. טיוטות אחרונות הועברו בינה לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שמעורב בכתיבתו, כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.

בן ארי צפויה לפנות לשופטים ולומר דברים ברוח "התביעה תוכיח כי הנאשם פגע פגיעה מהותית באמון הציבור ובטוהר המידות" בכך שקיבל ודרש טובות הנאה בתיק 1000 בתיק 4000 ניצל את מעמדו כעובד ציבור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לבנט: עם 59 מנדטים לימין – סער ימנע ולא ילך לבחירות

תקרית בקפיטול: נהג ניסה לפרוץ מחסום – ונורה למוות; שוטר נהרג

הצהרת סמוטריץ' לא מסנדלת רק את נתניהו אלא גם את בנט • פרשנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור | צילום: ראובן קסטרו

הנאום יהווה "תוכן עניינים" לפרשות השונות בהן מואשם נתניהו. ייתכן ובנאום תזכיר בן ארי שמות של עדים מרכזיים בתיק כמו שלמה פילבר וניר חפץ שיעזרו להוכיח את אשמתו של נתניהו ושאר המעורבים בפרשה. בתום הנאום, צפוי נתניהו לעזוב את הדיון בעוד שהעד הראשון, מנכ"ל וואלה לשעבר - אילן ישועה, יעלה להעיד. מחוץ לכותלי בית המשפט, צפויות להתקיים שתי מחאות - אחת מצד תומכי ראש הממשלה ומהצד השני הפגנת נגד של אנשי תנועת "קריים מיניסטר".

כזכור בחמישי האחרון, פסקו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים כי ראש הממשלה חייב להגיע ביום שני לנאומה של בן ארי. עם זאת, פטרו אותו מנוכחות במהלך עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, אלא אם הפרקליטות תחליט כי יש צורך בנוכחותו באחד הדיונים הספציפיים. במקרה כזה היא תאלץ לבקש זאת מבית המשפט שיכריע בעניין.