ועדת ההיתרים העניקה לנתניהו חודש נוסף להגיש את פרטי הונו

הוועדה נעתרה לבקשת עורך הדין חדד, והאריכה את האולטימטום שהציבה לרה"מ ב-30 יום נוספים, בתומם עליו לספק לה את המסמכים. "אם הבקשות לא ייענו במלואן - הבקשה תידחה סופית"

זמן צפייה: 01:19

נאשם – כפוף לשימוע: ועדת ההיתרים נעתרה היום (חמישי) לבקשת עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו, עמית חדד, והאריכה בחודש את האולטימטום שהציבה לו, לספק לה את פרטי תיק ההון שלו. "אם תוך 30 יום לא ייענו הבקשות במלואן", הבהירה הוועדה, "הבקשה תידחה סופית". זאת לאחר שבתחילת השבוע הודיעה הוועדה לנתניהו כי עליו להעביר לידה את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע, או שתידחה בקשתו למימון משפטי.

לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה ויתר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, כדי לא לחשוף בפני ועדת ההיתרים את פרטי תיק ההון שלו, כפי שהתבקש. עורך דינו של נתניהו, נבות תל צור, הודיע לוועדת ההיתרים כי הוא מבקש לבטל את התרומה של מיליקובסקי, וציין כי ייתכן ויימצא תורם אחר במקומו - שיממן את הוצאות המשפט לצד ספנסר פרטרידג'. תל צור התייחס לתנאים שהציבו בוועדה ואמר כי לפגישה האפשרית בין הצדדים לא יהיו תנאים מוקדמים. בכל מקרה, הצהיר תל צור, נתניהו מסרב לחשוף בפני הוועדה את הצהרת ההון שלו.

לכתבות קשורות:

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

ועדת ההיתרים לרה"מ: העבר המידע השבוע – או שנדחה בקשתך למימון

ועדת ההיתרים לנתניהו: פרט על יחסיך הכלכליים עם בן דודך

עו''ד עמית חדד
עו''ד עמית חדד | צילום: רפאל מזרחי

ראש הממשלה נתניהו מסר בתגובה: "ועדת ההיתרים מונעת מראש הממשלה לקבל סיוע במימון הגנתו המשפטית, בניגוד לאנשי ציבור אחרים שקיבלו סיוע למימון הגנתם. כל המידע שנמסר לוועדה הודלף מיד באופן מגמתי ופוגעני תוך פגיעה אנושה בזכות לפרטיות שעומדת גם לראש הממשלה. בלי הסיוע הזה אין לראש הממשלה יכולת להתגונן מול המשאבים העצומים בהיקף של מאות מיליוני שקלים שהמדינה משקיעה בהגשת כתב אישום חסר בסיס וחסר תקדים נגדו".

במכתב ששיגר פרקליטו של נתניהו לחברי ועדת ההיתרים נכתב: "הדיון הוא לא בגלל הרצון הטוב של הוועדה אלא מתבקש מהמלצת בית המשפט העליון. ראוי היה שיתקיים דיון בעל פה כפי שסבר וסובר המבקר. אנו מבקשים להימנע מהצבת תנאים מוקדמים לדיון החוזר. במסגרת הפגישה שתתקיים נתייחס גם להסתייגות ראש הממשלה בהצהרת הון גורפת בארץ ובחו"ל. אין מקום להתנות את הדיון בתנאים מוקדמים. אנו מתכוונים להודיע על תיקון הבקשה כך שלא תתייחס לבן הדוד מיליקובסקי ותחתיו אפשר שיוצג בפני הוועדה לצידו של מר ספנסר פרטרידג' תורם נוסף אחר. אנו מבקשים להחיש את הדיון, וזאת נוכח לוח הזמנים לקיום השימוע".

נתן מיליקובסקי
בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי | צילום: getty images

בעבר סירבה הוועדה לבקשתו של ראש הממשלה לקבלת סיוע כספי. העניין הגיע לבג"ץ, שהחזיר את הדיון לחברי הוועדה. האחרונים חיכו שנתניהו יפנה אליהם, מה שלא קרה, ומכאן שלחו לראש הממשלה את המכתב. כמו כן, נתניהו התבקש בעבר להציג את פירוט הקשרים עם השניים, אך הוא נענה חלקית לדבר – מה שלא השביע את רצונם של חברי הוועדה.