אחרי הודעת היועמ"ש: לוח הזמנים המלא בדרך לשימוע נתניהו

היועץ אביחי מנדלבליט הודיע על דחייה עד חודש אוקטובר לשימוע בתיקי ראש הממשלה. הפוליטיקאים המגנים על נתניהו יצטרכו להשלים את שלושת המהלכים שהם מקדמים - עד תחילת 2020

זמן צפייה: 01:43

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אתמול בבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מסכים באופן חלקי לבקשתו - ודוחה את מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. בסוף החודש תושבע ממשלה חדשה – אם יעלה בידי נתניהו להגיע להסכמים עם המפלגות השונות, ובמקביל חברי הכנסת של הליכוד ושל איחוד מפלגות הימין יקדמו שלושה מהלכים שמטרתם למנוע את העמדתו לדין של נתניהו. הראשון הוא שינוי חוק החסינות, במקום המצב הקיים בו חבר הכנסת מבקש חסינות, תינתן חסינות כברירת מחדל והיועץ המשפטי יצטרך לבקש את הסרתה על מנת להגיש כתב אישום.

נתיב נוסף שמקודם בימים אלו, וקריטי יותר מהראשון, הוא פסקת התגברות רחבה, שתאפשר לכנסת להפוך החלטות בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד. הנתיב השלישי, שיתאפשר על ידי פסקת ההתגברות הוא מתן חסינות לנתניהו על ידי הכנסת – בטענה כי כל מה שיועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות רוצים זה להדיח את נתניהו מתפקידו. את שלושת המהלכים האלו יצטרכו הפוליטיקאים המגנים על נתניהו בכל מחיר להשלים עד תחילת 2020, אז יחליט היועץ סופית אם להעמיד לדין את ראש הממשלה.

כאמור, אתמול הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט על דחיית מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. כמו כן, קבע מנדלבליט כי אם יהיה צורך בדיון נוסף ייקבע מועד בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, השימועים של נוני מוזס לגבי מעורבתו בתיק 2000 ושל איריס ושאול אלוביץ' לגבי מערבותם בתיק 4000 נדחו ל-15 באוגוסט. התנועה לאיכות השלטון צפויה לעתור לבג"ץ נגד הדחייה.

עוד בחדשות 13:

היועמ"ש דחה את מועד השימוע של נתניהו לתחילת אוקטובר

עו"ד תל צור: הטיפול בתיקי נתניהו יעבור בלעדית לעו"ד חדד

נתניהו ביקש לדחות את השימוע בשנה – מנדלבליט סירב

נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה
נתניהו ומנדלבליט בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

היועמ"ש נתן לנתניהו שבועיים על מנת להודיע שהוא מתכוון להגיע לשימוע במועד החדש, הדגיש כי לא תינתן דחייה נוספת - וטען כי מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. מנדלבליט אף אישר כי נתניהו ביקש דחייה של שנה במועד השימוע, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.

ברקע חילוקי הדעות בדבר תשלום שכר הטרחה: אמש הודיע עו"ד נבות תל צור כי האחריות לתיקי ראש הממשלה תעבור בלעדית לעו"ד עמית חדד. כזכור, בשבועות האחרונים הודיע תל צור כי לא יאסוף את חומרי החקירה עד שיוסדר תשלום שכר הטרחה, ואף ביקש דחייה לשימוע בשל כך.

כזכור, ביום שני נחשף בחדשות 13 כי עו"ד עמית חדד, פרקליטו של נתניהו, פנה ליועמ"ש בבקשה לדחות את השימוע לעוד שנה בטענה שמדובר בתיקים גדולים שמצריכים זמן רב ללמידה, אך היועמ"ש סירב לבקשה.

מוקדם יותר, ראש הממשלה הגיב לפרסום חדשות 13 לפיו ועדת ההיתרים תודיע שעליו להעביר לידה את פרטי תיק ההון שלו עד סוף השבוע או שתידחה בקשתו למימון משפטי, ומטעם לשכתו נמסר כי "מטרת כתב האישום היא להפיל ראש ממשלה. זכותו של ראש הממשלה להתגונן מכתב אישום שמטרתו להפיל אותו ולהחליף שלטון שלא בהליך דמוקרטי".