העדות שלא תישמע: כך ישפיע מותו של אדלסון על משפט נתניהו

המיליארדר שהלך היום לעולמו מסר עדות משמעותית בתיק 2000, שסתרה את דברי ראש הממשלה, אך עם מותו - לא יהיה ניתן לעשות בה שימוש. גורמים משפטיים: הייתה טעות לא לזמנו לעדות מוקדמת

זמן צפייה: 02:49

שלדון אדלסון, המילארדר ובעלי "ישראל היום", הלך לעולמו היום (שלישי) - ולדבר תהיה השפעה על המשפט המתנהל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כעת, לאחר מותו, לא יתאפשר שימוש בעדות שנתן אדלסון במסגרת תיק 2000 - משום שלא יהיה ניתן לזמן אותו להעיד בבית המשפט. בפרקליטות שקלו לזמן את אדלסון לעדות מוקדמת, לפני פתיחת המשפט, אך ויתרו על כך מחשש לביקורת ציבורית. גורמים משפטיים מודים היום כי הייתה זו טעות.

אובדן העדות של אדלסון אינה מפילה את התיק - בפרקליטות אומרים שמכיוון שהאישום הוא הפרת אמונים ולא שוחד, זה פחות משמעותי. עם זאת, עדותו של אדלסון היא משמעותית: הוא סתר בה חזיתית את דברי נתניהו. אדלסון העיד כי לאחר שיחת ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ביקש ממנו ראש הממשלה לעשות דברים – ויש גורמים במשרד המשפטים שמבינים שחבל שהעדות לא תישמע.

שלדון אדלסון וראש הממשלה בנימין נתניהו
שלדון אדלסון וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אדלסון הלך לעולמו בגיל 87, כשנתיים לאחר שנודע כי הוא חולה בסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. נתניהו ספד לו: "בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד״ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז״ל. רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה. פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות - ייזכרו לדורות".

"עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל. מ'תגלית' ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי - שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך".