כחול לבן: דיוני החסינות יחלו ביום חמישי הבא

יו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, קבע את המועדים שבהם תתכנס ועדת הכנסת, אם אכן תקום, ותדון בבקשתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ חיים כץ לקבלת חסינות • הלו"ז המלא

זמן צפייה: 10:29

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, קבע את מועדי דיוני ועדת הכנסת בעניין בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם של חבר הכנסת חיים כץ. דיוני ועדת הכנסת יחלו ביום חמישי, ככל שתאושר הקמתה ביום שלישי הבא. נוסף לכך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יגיע אישית לדיונים, על מנת להציג את טיעוניו.

הדיון הראשון בבקשת ראש הממשלה ייערך, כאמור, ביום חמישי הקרוב בשעה 14:30. ביום ראשון ושני ייערכו דיונים בשעה 10:00, ביום שלישי בשעה 14:30, ובימים רביעי וחמישי הם יתקיימו בשעה 10:00.

כמו כן, הדיונים בעניינו של שר העבודה והרווחה לשעבר ייערכו ביום חמישי הקרוב, וביום שלישי הבא, בשעה 09:30.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הסיכוי שהליך החסינות יסתיים לפני הבחירות – גבולי • פרשנות

מנדלבליט דחה את בקשת נתניהו לקבל את כל חומרי החקירה

נתניהו לבג"ץ: ינון צריך היה לפסול עצמו מחוות הדעת על החסינות

חיים כץ ונתניהו
חיים כץ ונתניהו | צילום: אבי חיון

ביום ראשון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריע שהמליאה תתכנס ביום שלישי הבא להצביע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו. זאת, על אף ההתנגדות הנחרצת מצד חברי כנסת במפלגתו.

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל", אמר אדלשטיין, "טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים. במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי שלא אעכב ולא אזרז את הדיון, ושאת כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת. כך בדיוק פעלתי כעת".

עוד הוסיף אדלשטיין כי "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה. בשבוע מדיני חשוב בישראל, במהלכו מגיעים למדינה, וגם לכנסת, עשרות מנהיגים מהעולם, לא אאפשר במשכן הכנסת התכתשות, שבכל מקרה היא פסולה, ומהווה ביזוי בית המחוקקים. קל וחומר שלא אאפשר לקיים דיון בכנסת בנושא השנוי במחלוקת ביום השואה הבינלאומי שיחול ביום שני הבא".

נוסף לכך, ביום ראשון הדויע היועמ"ש מנדלבליט לעורכי דינו של נתניהו כי הוא דוחה את בקשתם לקבל את כל חומרי החקירה בתיקים, וזאת עד להגשת כתבי האישום לבית המשפט.

אחת מהטענות של נתניהו, היא שהוא צריך את כל חומרי החקירה כדי להתכונן לקרב החסינות. על כך, מנדלבליט ענה במכתבו כי "חומרי החקירה הרבים שהועמדו לרשותכם מקיפים את כל הנדרש עבור בקשת החסינות, ואף הרבה מעבר לכך. משכך, לא נמצא כי יש בסיס לטענה שאתם זקוקים למלוא חומר החקירה לשם טיעון מלא בבקשת רה"מ במסגרת הדיון בבקשת החסינות". כעת, נתניהו ישקול האם לעתור לבג"ץ בטענה כי אינו יכול להתכונן כראוי לחסינות.