מסתמן: לא יוגש כתב אישום נגד שרה נתניהו בתיק 4000

רעיית רה"מ חשודה בקבלת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט, אך היועמ"ש נוטה שלא להעמידה לדין • מחר: פרקליטי נתניהו ינסו לשכנע את מנדלבליט לא לזמנו לשימוע לפני הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה נוטה שלא להגיש כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק 4000, תיק בזק-וואלה. רעיית ראש הממשלה הייתה חשודה, בדומה לבעלה ראש הממשלה, בקבלת שוחד וגם בשיבוש הליכי משפט. כפי שמסתמן, היועץ המשפטי לממשלה נוטה שלא להעמיד אותה לדין, אם כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

במקביל, לפני כשבוע ערכו פגישה פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במסגרתה הוחלט ככל הנראה לסגור גם את תיק 4001, תיק מרמה כלפי מבקר המדינה שחשף העיתונאי גידי וייץ, שגם בו נחשדה נתניהו. היועמ"ש צפוי להודיע על סגירת התיק בקרוב.

בתוך כך, עורכי דינו של נתניהו נבות תל-צור, טל שפירא ועמית חדד, ינסו לשכנע את מנדלבליט שלא להגיש כתב אישום כפוף לשימוע לפני הבחירות. מחר (שני) צפויים להגיע עורכי דינו של ראש הממשלה ללשכתו של היועמ"ש כדי לשטוח בפניו את טענותיהם נגד האפשרות שיוגש כתב אישום כפוף לשימוע לפני הבחירות, עיתוי שלטעמם אינו ראוי.

במהלך הפגישה מחר צפויים פרקליטיו של רה"מ לטעון שפרסום ההחלטה על ידי מנדלבליט לפני הבחירות לא יהיה הוגן, מכיוון שהליך השימוע יתקיים בעוד חודשים רבים ועלול לעורר בציבור תחושה מוטעית. "פרסום המידע על הזמנת ראש הממשלה לשימוע ערב הבחירות יהדהד מיד בציבור בקול תרועה רמה, כאילו הגשת כתב האישום היא עניין מנוי וגמור. מה עוד שפוליטיקאים, עיתונאים, פרשני משפט ויח"צנים ידאגו לייצר את התהודה ואף להגבירה" צפויים לטעון עורכי הדין.

על פי הערכות, בתוך שלושה שבועות צפוי מנדלבליט לפרסם את החלטתו, להגיש נגד נתניהו כתב אישום חמור בשוחד והפרת אמונים בכפוף לשימוע.

ביום חמישי הודיע מנדלבליט כי הוא מוכן להיפגש עם פרקליטיו של נתניהו, ולדון בבקשתם לדחות את ההחלטה על השימוע בתיקים נגד ראש הממשלה, עד אחרי הבחירות. מנדלבליט טען יקיים את הפגישה על מנת שעורכי דינו של רה"מ יוכלו להציג בהרחבה את עמדתו בנושא, אך הדגיש כי הפגישה תעסוק רק בסוגיה המדוברת, ולא יישמעו טענות ביחס לחשדות ולהליך וחומר החקירה. עוד ציין מנדלבליט כי "אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום".

לפני שבוע הורה מנדלבליט על השלמות חקירה בתיק 4000, שנדרשו בעקבות עדויות חדשות שנחשפו בתחקיר "המקור". עם זאת, גורם משפטי אמר שהעדויות לא יעכבו את תיק החקירה, שכן הן לא משנות את כיוון החקירה אלא מחזקות אותו. החוקרים לא הכירו אותן אולם הדברים שעלו בהן תאמו לרשת ולשיטה שהחוקרים איתרו בחקירות התיק. היועץ המשפטי לממשלה ובכירי אגף החקירות זיהו עדויות מעניינות שחשבו שצריכות להופיע בתיק החקירה. לכן, כמה גורמים, שחלקם לא זומנו לחקירה לפני כן, התבקשו להגיע ללהב 433 ולמסור עדות.