כפוף לשימוע: אישומים בפרשה שממנה התפתח תיק 4000

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לשאול אלוביץ', ולבכירים נוספים בקבוצת בזק ובחברת "יס" כי החליטה להעמידם לדין כפוף לשימוע על עבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים על רקע מיזוג בזק-"יס"

זמן צפייה: 00:50

בעוד שפרקליטיו של איש העסקים שאול אלוביץ' נמצאים בעיצומו של השימוע בתיק 4000, הערב (ראשון) הוא מקבל מכה נוספת - החלטה להעמידו לדין כפוף לשימוע בתיק בזק המקורי - זה שהוביל לתיק 4000.

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לאלוביץ', ולבכירים נוספים בקבוצת בזק ובחברת "יס", בהם גם בנו, אור אלוביץ', כי בכוונתה להגיש נגדם כתב אישום כפוף לשימוע, בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. הודעה דומה נמסרה גם למספר חברות בקבוצת יורוקום שהייתה בשליטתו של אלוביץ' בעת החשדות.

סטלה הנדלר
סטלה הנדלר | צילום: חדשות 13

על פי כתב החשדות, במהלך שנת 2013 בחנה חברת בזק, שהייתה בשליטת אלוביץ', אפשרות של רכישת יתרת מניותיה של "יס" מחברת יורוקום שנשלטה אף היא על ידי אלוביץ', כך שבזק תהפוך לבעלת המניות היחידה ב"יס". לאלוביץ' היה עניין אישי בעסקה זו נוכח אחזקותיו בבזק וב"יס".

החשד הוא שבעת שאלוביץ' ניסה להפוך את בזק לבעלת המניות היחידה ב"יס", הוא למעשה הפעיל חפרפרת בתוך ועדה בלתי תלויה, שהדליפה לו, לבנו אור, ולעמיקם שורר, בכיר בבזק, פרטים ומסמכים חסויים, שסייעו לממש את ההשתלטות על "יס". גם בזק פרסמה פרטים מטעים בדיווחיה על אודות עסקת הרכישה.

שלמה פילבר
שלמה פילבר | צילום: חדשות עשר

אלוביץ', כך טוענת הפרקליטות, הנחה גם את מנכ"ל "יס", רון איילון, לפעול לניפוח תזרים המזומנים החופשי של החברה בשנות העסקה באופן מלאכותי, כדי להסתיר את האמת ממוסדות בזק, שאישרו את התשלומים לרכישת החברה. כך הרוויח אלוביץ' במרמה 118 מיליון שקלים.

אלי קמיר
אלי קמיר | צילום: סיון פרג'

בנוסף, הזמינה הפרקליטות לשימוע את מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, ואת היועץ האסטרטגי, אלי קמיר, בחשד שיחד עם מנכ"ל משרד התקשורת דאז, כיום עד המדינה שלמה פילבר, היוו קבוצת העברת מידע רגולטורטי שכלל מסמכים פנימיים של משרד התקשרות לטובת אלוביץ'. בשלב מסוים הנדל ואלוביץ' נלחצו ומחקו מסרונים, לכן גם מיוחסת להם עבירת שיבוש הליכי משפט.

פרקליטו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן מסר בתגובה: "שנתיים לאחר שחקירת תיק בזק הסתיימה קיבלנו היום כתב חשדות, כאשר אנחנו בעיצומו של הליך שימוע בתיק 4000. מבחינה אנושית ניתן ונכון היה להמתין עם ההודעה עד להשלמת הליכי השימוע, וקבלת החלטה. ודאי שניתן היה לעשות כן שהרי שנתיים תמימות היה התיק מונח על שולחן הפרקליטות".

תגובת עורכי דינו של אלי קמיר, שרון קלינמן ומיכאל נאור: "הן המשטרה והן הרשות לניירות ערך המליצו לסגור את התיק נגד אלי קמיר, לאחר שנמצא כי לא עבר כל עבירה. אנו משוכנעים כי גם הפרקליטות תמצא במהלך השימוע כי כל פעולותיו היו מקצועיות ונעשו כדין".