מסתמן: נשיא המחוזי לא ישבץ עצמו בהרכב השופטים במשפט נתניהו

אהרון פרקש עשוי למנות שלושה שופטים אחרים, וככל הנראה אחת מהם תהיה רבקה פרידמן-פלדמן - ששפטה בפרשה שבה היה מעורב אולמרט. עוד נראה כי הדיון הראשון לא יתקיים לפני הבחירות

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כתב אישום נגד נתניהו: על פי ההערכות, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים אהרון פרקש לא ישבץ את עצמו בהרכב שידון בתיקי נתניהו - אלא ישבץ שלושה שופטים אחרים. זאת, בין היתר, בגלל אורך המשפט. עוד נראה כי הדיון הראשון לא יהיה לפני הבחירות.

המועמדים המסתמנים הם השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ששפטה בפרשת מעטפות הכסף שבה היה מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, השופט עודד שחם והשופטת חגית מאק-קלמנוסיץ.

עוד בחדשות 13:

כתב האישום נגד נתניהו הוגש לביהמ"ש המחוזי בירושלים

נתניהו מושך את בקשת החסינות: "לא אתן להפריע למהלך ההיסטורי"

המליאה אישרה את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות ח"כ חיים כץ

אהרון פרקש, נשיא בית המשפט המחוזי
אהרון פרקש, נשיא בית המשפט המחוזי | צילום: חדשות 13

היום (שלישי) הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את כתב האישום נגד ראש הממשלה ויתר הנאשמים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שנתניהו הודיע מוקדם יותר כי הוא מוותר על בקשת החסינות מהכנסת.

מקורבי ראש הממשלה מסרו בתגובה להגשת כתב האישום לבית המשפט: "אם למישהו עוד היה ספק שיש פה רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא קיבל עכשיו עוד הוכחה ברורה וחדה לכך. הלהיטות להגיש את כתב האישום המופרך נגד ראש הממשלה היא כה גדולה, עד שהם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושיגנטון, מן החשובות בתולדות המדינה. כמה לא מפתיע שמי שנאבקו בכל כוחם להכניס את תומכת המחבלים היבא יזבק לכנסת ונתנו חוות דעת מזעזעת לטובתה, רצו בריצת אמוק להגיש כתבי אישום מופרכים נגד ראש ממשלת ישראל דווקא ביום היסטורי זה".

פרקליטיהם של שאול ואיריס אלוביץ', ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, מסרו: "עתה, משהוגש כתב האישום, הדברים יבחנו במסגרת הליך הוגן ופומבי. עם מעבר התיק לבחינה שיפוטית, אנו תקווה כי יחדל מסע ההשמצות וההדלפות הברוטאליות שנמשך כשנתיים, וההליך המשפטי יחזור למקומו הנכון בו תתברר האמת. אנו סמוכים ובטוחים כי גם בית המשפט הנכבד יגיע לכלל מסקנה כי הראיות מעידות על כך ששאול ואיריס אלוביץ' לא ביצעו את העבירות ואת המעשים אשר מייחסת להם הפרקליטות".

אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו
אביחי מנדלביט ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, נתניהו הסביר את החלטתו: "אזרחי ישראל, בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך. לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה.