הערכה: היועמ"ש ינחה את נתניהו להתפטר מתפקידי השרים

מנדלבליט ידון בשאלה אם ראש הממשלה יכול לכהן בממשלת מעבר תחת כתב אישום בשוחד. גורם משפטי מסר לחדשות 13 כי אם יהיו בחירות נוספות - היועץ יורה לנשיא לא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

זמן צפייה: 01:35

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בעקבות פניות אליו מהזירה הפוליטית, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יעסוק בימים הקרובים בשאלה אם נתניהו צריך להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, הרווחה, התפוצות והחלקאות. זאת לאחר הגשת כתבי האישום נגדו. על פי ההערכה, מנדלבליט אכן ינחה את נתניהו להתפטר. כך פורסם אמש (שבת) במהדורת השבת עם הילה קורח.

בתוך כך, על פי ההערכות, בזמן הקרוב היועמ"ש ידון גם בשאלה אם ראש ממשלה יכול לכהן בממשלת מעבר תחת כתב אישום בסעיף שוחד. זאת בעקבות פניות אליו מהזירה הפוליטית ועתירות שיוגשו לבג"ץ בעניין. בכירים במשרדו סבורים כבר עכשיו שהתשובה לכך היא שלילית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה גנץ לאחדות: "אכהן ראשון, נתניהו יוכל לשוב – אם יזוכה"

סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

ירייה באפלה: בחזרה למבצעי החיסול הנועזים שביצעה ישראל

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

בשלב זה מנדלבליט לא עוסק בשאלה אם מועמד תחת כתב אישום יכול להרכיב ממשלה, כיוון שכעת מדובר במצב תיאורטי בלבד. עם זאת, אם יהיו בחירות ונתניהו יהיה מועמד להרכיב ממשלה, היועצת המשפטית של בית הנשיא צפויה לפנות ליועמ"ש שיגבש חוות דעת בנושא.

גורם משפטי מסר לחדשות 13, כי אם יהיו בחירות ונתניהו יהיה מועמד להרכיב ממשלה - היועץ יתקשה להגן על זה בבג"ץ, לכן הוא ינחה את נשיא המדינה ראובן ריבלין לא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. נוסף על כך, על פי אותו גורם, מנדלבליט לא יגן בבג"ץ על חסינות שתינתן לנתניהו על ידי הכנסת.

בתוך כך, בכיר הליכוד גדעון סער תקף את נתניהו בריאיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, והצהיר כי "אי אפשר לדבר על החלטת היועמ"ש כהפיכה שלטונית - זה לא נכון, לא אחראי וכפירה בעיקר הממלכתיות".

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי ח"כים ושרים בליכוד מקיימים התייעצויות כיצד להביא להדחתו של ראש הממשלה לאחר הגשת כתבי האישום נגדו. אותם ח"כים ושרים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו", כי הוא "כבר לא יביא שלטון לליכוד", וכי "אנחנו עושים חושבים כיצד לחלץ את המפלגה מידיו". ח"כים במפלגה אומרים שגם אם יקבלו הצעה לתפקיד שר ידחו אותה, שכן מינוי לתפקיד כזה יפגע ביוקרה הפוליטית שלהם.