מנדלבליט קבע: על נתניהו להימנע ממינויים בפרקליטות ובמשטרה

היועמ"ש העביר את חוות דעתו למניעת ניגוד עניינים, ובמסמך ארוך פירט את הנושאים שבהם נאסר על רה"מ לעסוק על רקע המשפט המתנהל נגדו. בין היתר, נאסר על נתניהו לעסוק בוועדה לבחירת שופטים

זמן צפייה: 00:21

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו את חוות דעתו למניעת ניגוד עניינים, ובמסמך ארוך פירט את הסוגיות שלתחושותיו - על נתניהו להימנע מלעסוק בהן, זאת ברקע המשפט המתנהל נגדו.

לפי מנדלבליט, לראש הממשלה אסור להתערב במינויים בפרקליטות, במשטרה וכן בוועדה לבחירת שופטים. "בכל מקרה שבו מתעורר חשש לניגוד עניינים, על השר לפעול בהתאם לחוות דעת היועמ"ש", הבהיר מנדלבליט, והוסיף כי קיים צורך להעביר את הסמכות לעסוק בעניינים אלה לשר אחר - וכמה שיותר מהר.

עוד קבע היועץ כי בשל החשש לניגוד עניינים, על נתניהו נאסר לעסוק בהחלטות הקשורות לעדים או לנאשמים אחרים במשפטו, או לעיסוקים מסויימים בתחום הפעילות של משרד התקשורת. כמו כן, אסור לראש הממשלה להתערב בהליכים ממשלתיים העוסקים בחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי בעניינו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יום לאחר החזרה לבתי הספר: 1,315 תלמידים חולי קורונה

טיסן שחדר מעזה אותר בשטח ישראל • תיעוד

יגאל עמיר ביקש לצאת לחופשה מהכלא – שב"ס סירב

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

הודעת היועמ"ש באה בהמשך ישיר למחלוקת ארוכה בינו לבין נתניהו באשר לניגוד העניינים ולמינויים שבהם יכול או לא יכול לעסוק ראש הממשלה בזמן המשפט. כבר בחודש יולי העביר מנדלבליט את טיוטת חוות דעתו לפרקליטיו של ראש הממשלה, ומייד לאחר מכן נתניהו השיב לו כי הוא לא מקבל את עמדתו. מאז, השניים עדיין לא הגיעו להסכמות בעניין.