המחוזי קבע: על הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000

השופטים הכריעו כי יש לפרט מתי ידע נתניהו על הדרישות שהופנו לוואלה, ולהבחין בין ראש הממשלה ובין בני משפחתו. בנוסף נדחתה טענת רה"מ כי האישומים הוגשו בניגוד להוראות חוק החסינות

זמן צפייה: 01:18

שופטי בית המשפט המחוזי הכריעו היום (שני) כי על הפרקליטות לתקן כמה סעיפים בכתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000. לצד זאת, דחו השופטים את טענת ראש הממשלה לפיה כתב האישום הוגש בניגוד להוראות חוק החסינות, וקבעו כי אין עילה לביטולו.

השופטים הנחו לתקן את האישום כך שיפורט מתי ידע נתניהו על הדרישות שהופנו לוואלה, וכן לבצע הבחנה בין נתניהו ובין בני משפחתו - בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה"מתן" שנטען שניתן לכל אחד מהם. במידה שטוענת הפרקליטות כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת נתניהו - יש לציין זאת מפורשות בכתב האישום.

עוד בחדשות 13:

מבצע החיסונים בארה"ב החל: "מקווה שזו תחילת הסוף לתקופה קשה"

אם הבחירות יידחו – הנדל והאוזר יתפטרו מתפקידיהם

תאונת האוטובוס ליד נתב"ג: הנהג הורשע בגרימת מותם של 4 נוסעים

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: חדשות 13

בנוסף, על המדינה למסור פירוט של טובות ההנאה שעל פי הנטען ניתנו ונלקחו כשוחד, וכן פירוט של זמנים ובאמצעות מי פעלו הצדדים - אם הנתונים הללו ידועים.

בית המשפט קבע כי כתב האישום המתוקן יוגש עד ל-30 בדצמבר, ומועד הגשת התשובה לכתב האישום ייקבע ל-8 בינואר. מועד הדיון הקבוע ל-13 בינואר - לא השתנה.

הפרקליטות הגיבה להחלטת בית המשפט ומסרה: "בית המשפט דחה את בקשת נתניהו לביטול כתב האישום בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך. על פי ההחלטה, משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום. כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000). לעניין האישום הראשון, בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. יוזכר, כי מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".

מטעם ראש הממשלה נמסר בהתייחס להחלטה: "מסע הצייד קורס: בית המשפט הסכים היום עם פרקליטי ראש הממשלה והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום המגוחך שהגישו מפני שהוא 'חסר פרטים מהותיים ורלוונטיים'. במילים אחרות, אין בו ראיות ועובדות. בכתב האישום אין ראיות ועובדות מפני שהן לא קיימות במציאות".

"יש לדחות את כל התיקים שנתפרו נגד ראש הממשלה, מפני שהם מלאים בכל כך הרבה פעולות חמורות. הנה רק מקצתן: סחיטה באיומים של עדים, איומים בהריסת חייהם האישיים של עדים אם לא ישנו את גירסתם, ניגוד עניינים של החוקרים, הוכחות לכך שבכירי המשטרה והפרקליטות טייחו חקירות מסיבות פוליטיות כדי להבטיח את המשך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו", לשון התגובה.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

לפני כעשרה ימים דחתה הפרקליטות את טענות עורכי דינו של ראש הממשלה, לפיהן יש לבטל את כתבי האישום נגדו משום ש"רשויות אכיפת החוק לא חקרו עבירה - אלא המציאו עבירה". מטעם הפרקליטות נמסר כי "הטענות משוללות יסוד - החקירה בכללותה התנהלה באופן הגון ושגרתי, תוך מאמץ לברר את האמת".

"לאחר שמיעת הראיות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המשקפת את האמת", נכתב בהודעה מטעם הפרקליטות. "זאת, להבדיל מהתמונה המוטה והמעוותת המוצגת על ידי הנאשם, תוך הצגה מגמתית של חלקי ראיות הבאים לבסס לכאורה נרטיב של חקירה נפסדת. המציאות שונה בתכלית מזו שהוא ניסה לייצר - קטעי הראיות שהובאו על ידו אינם מייצגים את מהלכם הכולל של הדברים, ולעיתים הוצאו ממש מהקשרם".