פרסום ראשון: המתחם הענק שנבנה לטובת משפט נתניהו - נחשף

במערכת בתי המשפט נערכים לתחילת שלב ההוכחות בפברואר, ובצעד חריג החליטו לאחד שני אולמות בבניין ביהמ"ש המחוזי בירושלים לטובת אולם אחד גדול - שיכיל את עשרות האנשים הצפויים להגיע למקום

זמן צפייה: 01:17

בימים אלה נבנה מתחם ענק בבניין בית המשפט המחוזי בירושלים, לטובת הליך העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נחשף הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13.

מעולם לא היה במדינת ישראל משפט שהתנהל נגד ראש ממשלה מכהן, והאירוע התקדימי הזה יגיע לשיאו בתחילת פברואר - ויגרום להתעניינות שיא של מאות אלפי אנשים, עיתונאים ואזרחים. במערכת בתי המשפט נערכים לתחילת שלב ההוכחות, שיתחיל כאמור בעוד כחודשיים, ובצעד חריג החליטו לאחד שני אולמות לטובת אולם אחד גדול שיכיל עשרות רבות של אנשים.

עוד בחדשות 13:

בג"ץ לממשלה: יש לקדם את מינוי המפכ"ל "במהירות הראויה"

המדינה על בקשת רה"מ לביטול כתב האישום: "טענות משוללות יסוד"

האולם שנבנה בביהמ''ש המחוזי בירושלים לטובת משפט נתניהו
האולם שנבנה בביהמ''ש המחוזי בירושלים לטובת משפט נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב דחתה הפרקליטות את טענות עורכי דינו של נתניהו, לפיהן יש לבטל את כתבי האישום נגדו משום ש"רשויות אכיפת החוק לא חקרו עבירה - אלא המציאו עבירה". מטעם הפרקליטות נמסר כי "הטענות משוללות יסוד - החקירה בכללותה התנהלה באופן הגון ושגרתי, תוך מאמץ לברר את האמת".

"לאחר שמיעת הראיות תתברר לבית המשפט התמונה העובדתית המשקפת את האמת", נכתב בהודעה מטעם הפרקליטות. "זאת, להבדיל מהתמונה המוטה והמעוותת המוצגת על ידי הנאשם, תוך הצגה מגמתית של חלקי ראיות הבאים לבסס לכאורה נרטיב של חקירה נפסדת. המציאות שונה בתכלית מזו שהוא ניסה לייצר - קטעי הראיות שהובאו על ידו אינם מייצגים את מהלכם הכולל של הדברים, ולעיתים הוצאו ממש מהקשרם".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: רויטרס

בתגובה להודעת הפרקליטות נמסר מסביבתו של נתניהו: "במקום לקחת אחריות על איום עדים בסחיטה ואיומים, זיוף והסתרה של תמלילים, הדלפות פליליות, השתקת עדים, התעלמות מראיות מזכות ופעולות פליליות רבות נוספות שבוצעו וזיהמו את ההליך נגד ראש הממשלה, הפרקליטות מתפרקת מכל אחריות תוך שהיא מעוותת את המציאות. כל התעלולים המשפטיים של הפרקליטות לא יכולים להסתיר את העובדה שלא הייתה שום עבירה, אלא הומצאה עבירה במיוחד עבור ראש הממשלה".