נתניהו שוחח עם פוטין: "אופטימי בעניין שחרור נעמה יששכר"

השניים דנו בטלפון על ההתפתחויות באזור וכן על פרשת הצעירה הכלואה ברוסיה. בהודעת הקרמלין לא נכתב כי השניים שוחחו על הנושא. יפה יששכר: "מבקשת מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל"

זמן צפייה: 04:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים דנו בהתפתחויות באזור וכן בעניינה של נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה: "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון", נמסר.

מהקרמלין נמסר בתום השיחה כי פוטין ונתניהו דנו בכמה נושאים הקשורים לשיתוף הפעולה בין מדינותיהם, לאור ביקורו של הנשיא בישראל בשבוע הבא שבמהלכו ישתתף באירוע לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. בהודעת הקרמלין לא אוזכרה סוגיית נעמה יששכר.

עוד בחדשות 13:

סגן שר החוץ הרוסי: "סבור שאין עסקת חליפין לשחרור נעמה יששכר"

נתניהו העביר מכתב לנעמה יששכר: "לא מפקירים אף אדם לגורלו"

יפה יששכר לריבלין: "אל תקבל את פוטין שמחזיק בבתי כקלף מיקוח"

בנימין נתניהו ונעמה יששכר
בנימין נתניהו ונעמה יששכר | צילום: לע''מ, חדשות 13

יפה יששכר התייחסה לשיחתם ואמרה כי "ראש הממשלה אמר לי שעליי מוטלת האחריות לשמור על חוסנה הנפשי של נעמה כל עוד היא בכלא הרוסי, ולהיות חזקה ואופטימית כי כראש ממשלת ישראל הוא מחוייב לשחרר את נעמה. אני אופטימית כעת ומבקשת בכל ליבי מנשיא רוסיה לפעול כידיד אמיתי של ישראל והעם היהודי, וכמנהיג מעצמה עולמית - ולשחרר את נעמה שלי חזרה לביתה שבישראל".

ביום שני פורסם כי ראש הממשלה העביר מכתב לנעמה יששכר, ובו כתב: "אזרחי המדינה חושבים עליך. איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך גם במקרה שלך. מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם".

"אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. אנו עומדים בקשר עם בני משפחתך, ובכל שיחה איתם אנו מדגישים את מחויבותנו להחזיר אותך הביתה בהקדם. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, כולנו מוסרים לך את אהבתנו הגדולה, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל", כתב ראש הממשלה והוסיף: "חזקי ואמצי, מלב אל לב. עמך תמיד – עד לשחרורך, וגם לאחר מכן".

נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה | צילום: חדשות 13

המכתב הועבר לנעמה דרך אמה, יפה יששכר, ששוחחה עם ראש הממשלה והודתה לו. עוד אמרה יפה שבתה קיבלה את המכתב, הביעה התרגשות והערכה לדבריו של ראש הממשלה. "נעמה מאד התרגשה לקבל את המכתב וקראה את המכתב שוב ושוב מספר רב של פעמים. היא אמרה שהמכתב מנתניהו מהווה עבורה קרן אור בתקופה הזו. נעמה קיבלה אישור מהסוהרים להשאיר את המכתב בידיה, וכן הודתה באופן אישי לראש הממשלה במכתב משלה מהכלא הרוסי".

לאחר קבלת המכתב, אמרה יפה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה , מזה חודשים רבים שנעמה לא העלתה חיוך על פניה, והיום אני יודעת שהיא חייכה ושמחה כשקיבלה את המכתב של רעייתך ושלך. אין לי ספק שהמכתב מחזק אותה בימים אלה ומעניק לה תקווה מחודשת. זאת, לאחר תקופה קשה שבה הערעור נדחה על ידי בית המשפט הרוסי ולאחר שהועברה לשלושה בתי כלא שונים בחודשיים האחרונים. אני מודה לך על המאמצים שאתה עושה למען חזרתה של בתי נעמה לישראל, ומבקשת בכל לשון של בקשה שנעמה תשוב לביתה עוד לפני הגעתו של נשיא רוסיה לישראל בעוד כעשרה ימים".