חברי ועדת ההיתרים: ההחלטה הקודמת בעניין נתניהו - לא עניינית

בהחלטתם לקיים דיון מחודש בבקשת המימון המשפטי לרה"מ, מתחו חברי הוועדה הנוכחיים ביקורת על ההרכב הקודם של הגוף - ורמזו כי היה עליהם לאפשר לנתניהו לכל הפחות להשמיע בפניהם את דבריו

זמן צפייה: 01:00

ועדת ההיתרים החליטה היום (שלישי) לקיים דיון מחודש בבקשת מימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו - ובכך מתחה ביקורת מרומזת על החלטת חברי הוועדה הקודמים.

חברי הוועדה הנוכחיים רמזו כי ההרכב הקודם היה צריך לתת לנתניהו לפחות את הזכות להשמיע בפניהם את טיעוניו. עוד אמרו כי ההחלטה שהתקבלה דאז לא הייתה עניינית.

ההרכב הנוכחי של הוועדה יעמוד כעת במבחן משמעותי: הם יצטרכו לקבוע דיון לנתניהו, שיצטרך לחשוף בפניהם את הצהרות ההון שלו. החברים הקודמים בוועדה ראו בכך תנאי הכרחי, אך נתניהו עמד בסירובו. החברים הנוכחיים של הוועדה לא רואים בזה תנאי, ולכן השאלה הגדולה היא אם במהלך הדיון הם יבקשו לראות את כל המסמכים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו יזומן לדיון בעניין בקשתו לתרומה למימון הוצאות משפטו

דרישה מוועדת ההיתרים: הימנעו מדיון נוסף במימון משפט נתניהו

ועדת ההיתרים תדון מחדש בבקשת ראש הממשלה למימון הוצאות משפטו

נתניהו ואיש העסקים ספנסר פרטרידג'
נתניהו ואיש העסקים ספנסר פרטרידג' | צילום: חדשות 13

הבקשה הנוכחית מתייחסת לקבלת שני מיליון דולרים מחברו של נתניהו ספנסר פרטרידג', שכבר נתן לו בעבר הלוואה של שני מיליון שקלים. בחודש יוני האחרון בקשתו של רה"מ בעניין קבלת תרומה נדחתה, אך כאמור הוחלט עכשיו לדון בה בשנית.

"הועדה סבורה כי שינויי הנסיבות המשמעותיים באים לידי ביטוי בעצם הגשת שלושה כתבי אישום אליהם צורפה רשימת עדים המונה מאות עדים וכן למעלה מאלף קלסרים של חומר חקירה", צויין בנימוקי הוועדה. "הועדה נותנת משקל רב לעובדה שבעת הזאת לא ניתן להעריך במדויק את העלויות אלא לשערן כעלויות רבות עד מאוד, על פי מייצגי רוה"מ הערכה היא  של כ-10 מיליון שקלים, לכל הפחות".

נתניהו בכנס בחירות באור יהודה | צילום: חדשות 13

התנועה לאיכות השלטון הודיעה שתעתור לבג"צ על מנת שיורה לוועדת ההיתרים לדחות את בקשתו של נתניהו: "לאחר שהוליך שולל את בית המשפט העליון ואת ועדת ההיתרים, כשסרב שלוש פעמים ברציפות להעביר לידי הוועדה מסמכים שביקשה, מקבל ראש הממשלה צ'אנס רביעי מאותה ועדה, שהכללים להקמתה קובעים כי החלטתה היא סופית. זו חדירה מסוכנת של אלמנטים זרים ופוליטיים לגוף מעין שיפוטי, והדרדרות נוספת במאפייניה הדמוקרטים של מדינת ישראל".

בתחילת החודש ועדת ההיתרים הודיעה לפרקליטי נתניהו כי תדון מחדש בבקשתו למימון הוצאותיו המשפטיות בידי איש העסקים האמריקני ספנסר פרטרידג'. הוועדה נימקה כי החלטות מסוג זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, אינן סופיות וניתנות לשינוי. מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, עודכן בהחלטה.