במשטרה סבורים: יועצי רה"מ החשודים ידעו שהם מסתכנים בפלילים

במערכת אכיפת החוק מחזיקים בתכתובות בין ארבעת המעורבים בפרשת הטרדת עד המדינה, שמדברים על תשלום למבצע הפעולה. מסתמן כי בידי המשטרה מצויות מספיק ראיות כדי להמליץ על כתב אישום

זמן צפייה: 01:30

כוורת רה"מ בחקירה: במערכת החוק סבורים כי יועציו הבכירים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ידעו שהם מסתכנים בפלילים, במסגרת פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר שנחשפה בחדשות 13.

מסתמן כי בידי המשטרה מספיק ראיות כדי להמליץ על כתב אישום בפרשה - עוד לפני בדיקת הטלפונים הניידים. במשטרה מחזיקים בתכתובות בין ארבעת המעורבים בפרשה, שמדברים על תשלום למבצע פעולות ההטרדה, והם יוזמנו לחקירה נוספת לאחר בדיקת הטלפונים. במערכת אכיפת החוק מקווים כי הבדיקה תעלה ראיות חדשות, ותצביע על מעורבים נוספים בפרשה.

עוד בחדשות 13:

יועצי רה״מ ליועמ״ש: עצור החקירה בשל כשלי המשטרה והפרקליטות

החרמת הטלפונים של יועצי רה"מ: עופר גולן הגיש תלונה במח"ש

התנהלות המשטרה בפרשת הטרדת העד היא גול עצמי • פרשנות

עופר גולן
עופר גולן | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום (שישי) פנו הפרקליטים של עופר גולן ויונתן אוריך ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לעצור את החקירה נגדם ולסגור את התיק, בשל מה שהם מכנים "שורת כשלים בלתי חוקיים בהם כבר הודו המשטרה והפרקליטות". בנוסף, ביקשו לפתוח בבדיקה מיידית "לאחר שהמשטרה הודתה בקיומה של הקבוצה הפנימית 'השלמות 4000', לרבות בחינת החומר שהוקלד לקבוצה באופן בלתי חוקי במהלך החקירה", לשון ההודעה.

אתמול הגיש גולן תלונה במחלקה לחקירות שוטרים נגד חוקרי יחידת להב 433. זאת, לאחר שאוריך הגיש תלונה על לקיחת מכשירו הנייד לצורך החקירה. מאוחר יותר, בית המשפט קיבל את בקשת פרקליטיהם של אוריך וגולן, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, לדחיית מועד החיפוש במכשירים הניידים עד ה-7 בנובמבר כדי שיוכלו להגיש ערעור.

יונתן אוריך
יונתן אוריך | צילום: חדשות 13

זאת, לאחר שבית המשפט קבע כי ניתן לערוך חיפוש בניידים של יועצי ראש הממשלה החשודים. השופט נימק בהחלטתו מדוע הוא מקבל את עמדת המשטרה והפרקליטות: "כמה מעורבים בקשירת קשר לעבירת הטרדת עד, כאשר מדובר במספר מעורבים שחברו יחדיו לצורך מטרה זו. צווי החיפוש המבוקשים יכולים לסייע בקידום החקירה ובשפיכת אור על עומק מעורבותם של החשודים ואף על מעורבים אחרים. השתכנעתי כי אופן החיפוש שהוצע בעניין הנחיות מחלקת הסייבר לחיפוש 'מדוייק' של חומרי חקירה וראיות הקשורות לאירוע המסויים, לצד המנגנון המוצע שם, יכולים לצמצם את הפגיעה בזכויות החשודים לפרטיות".

עם זאת, השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "נפלו מספר פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים. חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר בעבירה שחלף זמן בין המועד בו עלה שמם של החשודים כמעורבים לבין מועד חקירתם. בזמן זה, ניתן היה לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צו שיפוטי".