"צורר - דינו מוות": גבר מואשם בהסתה לאלימות כלפי נתניהו

עופר קולמן בן ה-57 מואשם כי העלה בחשבון הפייסבוק שלו שלושה פוסטים, שבהם קרא לאלימות נגד ראש הממשלה. "הוא הגרוע באויבינו, רק רצח שלו יחזיר לנו את המדינה - מוות לביבי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו

לבית משפט השלום בכפר סבא הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד עופר קופלמן, תושב אלפי מנשה בן 57, בגין שלוש עבירות של הסתה לאלימות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. מי שהגישה את כתב האישום היא מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שעשתה זאת באישור היועץ המשפטי לממשלה.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים יוני-יולי 2020 פרסם קופלמן בחשבון הפייסבוק שלו "פרסומים הקוראים לאלימות ומעודדים מעשי אלימות כלפי ראש הממשלה", לשון ההודעה. התכנים שהעלה זכו לחשיפה, "ושימשו במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים, שיתופים או תגובות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרמטכ"ל: ההסלמה קשורה למה שקורה בירושלים – התלבטנו אם להגיב

סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

עוד לילה של מהומות בירושלים: 17 מתפרעים נעצרו – 8 נפצעו קל

באחד הפוסטים שהעלה, כתב הנאשם כי "הצורר ביבי שוב משחק לנו בראש. ממציא גל שני, יושיב אותנו בבית. ואז בשקט יבצע את הסיפוח... ביבי נתניהו הוא הגרוע באויבינו! דינו מוות!". בפעם אחרת, שיתף מאמר שעסק בנתניהו, וכתב כי "רק רצח שלו יחזיר לנו את המדינה. מוות לביבי!".

דוגמה נוספת שהובאה בכתב האישום, היא פוסט שעלה בחודש יולי, אז כתב קופלמן כי "עוד פעם מפחידים אותנו... גם אם יהיו פי 3 חולים קשים, יש את המכונות לטפל בהם. אבל למה לא שוב להוריד אותנו על הברכיים? הרבה יותר קל לשלוט בנו ככה, ושוב המסקנה המתבקשת... מוות לביבי נתניהו!".