בדרך הביתה: פוטין אישר את בקשת החנינה של נעמה יששכר

הנשיא העניק חנינה לצעירה הכלואה במוסקבה לאחר שהוועדה הרוסית ומושל מוסקבה חתמו על הבקשה • נתניהו: "מצפה לפגישה עם פוטין" • יפה יששכר: "הרגע לו חיכיתי שנה - מחכה לחבק את הבת שלי"

זמן צפייה: 05:44

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר הערב (רביעי) את בקשת החנינה של נעמה יששכר. מאוחר יותר צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנחות במוסקבה.

אמה של נעמה, יפה יששכר, הנמצאת בשעה זו במוסקבה הגיבה להודעה ואמרה: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה", יששכר הוסיפה: "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

מחר צפויה לשוב הצעירה, יחד עם אמה, במטוס ראש הממשלה. הן יגיעו לישראל, ככל הנראה, מחר בשעות הערב.

עוד בחדשות 13:

פקיד בכיר על שחרור נעמה: "הצעד נעשה כמחווה של פוטין לנתניהו"

בדרך לשחרור: מושל מוסקבה חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר

יפה יששכר: "פוטין הודה – השופטים החמירו עם נעמה"

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר הודעת החנינה: "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

נשיא המדינה ריבלין בירך גם הוא על ההחלטה: "שמח כל כך לקבל את הבשורה על החלטתו של נשיא רוסיה לחון את נעמה. אני מודה לו על החמלה והתבונה שהפגין בהחלטה זו. יישר כח לראש הממשלה על כל פועלו החשוב למען שחרורה של נעמה וברכות למשפחת יששכר כולה".

שר החוץ ישראל כץ בירך על אישור החנינה. "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה", אמר. "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות.
בפגישותי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור".

נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם יפה יששכר, אמה של נעמה | צילום: RT

יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה מוקדם יותר היום על תחושותיה: "אני מחכה, אני מתוחה מאוד. אני רוצה להודות לראש הממשלה על כל המאמצים שעשה. אני אופטימית ומבקשת מהנשיא פוטין לשמוע אם זה קורה. אני בטוחה שנעמה מרגישה אותו דבר שם. נסעתי אתמול לכלא אבל לא נפגשתי איתה, עכשיו נראה מה יקרה. אני ממש במתח, מתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות, הרגע שכל כך חיכיתי לו עשרה חודשים מגיע. לא יודעת אם זה יקרה היום או מחר".

אתמול מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי נתניהו יטוס בתום ביקורו בוושינגטון אל מוסקבה, שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ברקע שחרורה המסתמן של יששכר. בהמשך, הקרמלין אישר שאכן רה"מ יגיע להיפגש עמו. כמו כן, רה"מ והנשיא הרוסי ידונו בהתפתחויות המדיניות וב"תוכנית המאה" שצפויה להתפרסם הערב. אמה של נעמה, יפה יששכר, הגיעה לבית המעצר שבו היא שוהה כדי לבקר את נעמה - אך לא קיבלה אישור לכך. יפה לא הרחיבה רק ציינה בקצרה ש"צריך לחכות ולראות".