האם יוצרי "צל של אמת" פיענחו את תעלומת "רוצח כביש החוף"?

יוצרי הסדרה פתחו את תיקי הרצח והאונס, וכל הממצאים הובילו לשלמה חליווה – אנס סדרתי שהורשע בתריסר מעשים קשים. בעקבות התחקיר, המשטרה תקים צוות שיבחן את התיקים

זמן צפייה: 14:55

כבר למעלה מ-40 שנה שתעלומת "רוצח כביש החוף" מעסיקה את מיטב המוחות שניסו לפענח מי האיש, שבמשך שני עשורים, גדע את חייהן של לא פחות מ-16 צעירות. יוצרי הסדרה "צל של אמת", שהתעסקו בעבר בתיק תאיר ראדה, הרימו את הכפפה ומצאו עדויות חדשות, שעשויות לכוון לרוצח.

במשך שלוש שנים יוצרי הסדרה התחקו אחרי כל פיתול אפשרי של הפרשה החרידה, נברו בחומרי חקירה והגיעו לכל גורם שהיה מעורב בה. הם התחילו בתיק הרצח של ליאונור בן לולו, ובדרך הצליחו לחבר לפרשה הזו כמה מעשי רצח נוספים שלא פוענחו עד היום – ביניהם של רחל הלר וורד וינר. "עד סוף שנות ה-70, המונח 'רוצח סדרתי' לא היה קיים. לא ידעו איך לתאר את התופעה הזאת", הסבירה מיקה תימור, מיוצרי הסדרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תיעוד: פעיל ימין קיצוני מצית בית כנסת בבריטניה - ונשרף

"חובה אסלאמית לאמת": ריאיון עם הטרוריסט שהפך לוחם למען ישראל

"סלחתי לעצמי": חווית הפוסט-טראומה שהפכה לסרט עטור שבחים

Murson
צעירות שנרצחו לפני כ-40 שנה על ידי ''רוצח כביש החוף'' | צילום: חדשות 13

יוצרי הסדרה טענו שהצליחו לקשור בין חמישה מעשי רצח לבין חשוד אפשרי, שבכל הזמן הזה ישב מתחת לאף של רשויות החוק – שלמה חליווה, אנס סדרתי שהורשע בתריסר מעשי אונס קשים, שכמה מהם הוא ביצע בזמן שהיה בחופשה מהכלא.

"הסתכלנו על כל מה שאספנו ושמנו לב איך השם שלו צץ בכל הפרשות", סיפר ארי פינס, מיוצרי "צל של אמת". "פתאום רואים שהוא היה חשוד ברצח של עירית יעקובי כ הוא השתחרר מהכלא באותו יום שהיא נרצחה. שלושה חודשים אחר כך נרצחת ליאונור בן לולו, וגם במקרה הזה הוא היה חשוד והמשטרה אפילו טוענת שהוא הודה. ופתאום אנחנו מגלים שהוא גם היה חשוד ברצח של רחל הלר – פרט שלא נחשף בתקשורת מעולם".

שלמה חליווה, הורשע ברצח ואונס
שלמה חליווה, הורשע ברצח ואונס | צילום: חדשות 13

אחד הדברים שחיזקו את טענת יוצרי הסדרה הוא עדותו של אליהו חטמוב, אסיר שחלק תא עם חליווה והודה ששמע לא רק הודאה על חלק ממעשי הרצח, אלא גם פרטים מוכמנים שאיש כנראה לא ידע מלבד הרוצח. "חליווה היה מספר לי שלא יכולים למצוא חוקר שידע את האמת", סיפר חטמוב. "הוא צחק, אמר שהמשטרה לא יודעת, שהיא מחפשת באפלה".

בעקבות התחקיר המעמיק של יוצרי הסדרה "צל של אמת" והממצאים, המשטרה השתכנעה והחליטה להקים צוות חקירה מיוחד שיבחן את התיק כולו.

Fbtkdz
יוצרי הסדרה ''צל של אמת'' | צילום: חדשות 13

הסדרה "צל של אמת: רוצח כביש החוף", תשודר בהוט במהלך השבועות הקרובים.