"ביצע ירי מטווח קצר": כתב אישום בפרשת הרצח המשולש בצפון

טארק חליאילי, תושב מג'ד אל-כרום בן 32, הואשם ברצח האחים אחמד וחליל מנעא, בקטטה שאירעה במועצה המקומית. במהלך התקרית נדקר למוות גם חברו מוחמד סבע. "הקיפו את הרכב - וירו"

זמן צפייה: 00:30

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד טארק חליאילי, תושב מג'ד אל-כרום בן 32, בגין חלקו ברצח המשולש שאירע לפני כחודשיים במועצה המקומית שבצפון הארץ. מכתב האישום עולה כי בין חליאלי והאחים שנרצחו, אחמד סאמי מנאע בן 36 וחליל סאמי מנאע בן 23, היה סכסוך קודם.

בעקבות זאת, הגיעו ברכב שני האחים למשפחת מנעא עם אח נוסף סמוך לביתו של חליאלי, כשהם מצויידים בסכינים, ועצרו בסמטה הסמוכה לבית. בשלב הזה, ליאילי וחברו מוחמד סבע הבחינו בהם, וכיוונו לעברם אקדחים שהיו בידיהם - כך לפי כתב האישום.

האחים מנעא ירדו מהרכב, בזמן שחליאילי וסבע הקיפו אותו וירו לעברם. אחמד סאמי ברח, וחזר לאחר כמה מטרים כשבידו סכין. במקביל, חליאילי ירה לעבר אח נוסף לבית משפחת מנעא ופצע אותו ברגלו. האח הנוסף הצליח לברוח מהזירה. לאחר מכן, הבחין חליאילי באחמד סאמי כשהוא רץ לכיוונו עם סכין, והוא ירה לעברו כמה כדורים, והרג אותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חודש וחצי אחרי: החשוד ברצח המשולש במג'ד אל-כרום הסגיר עצמו

מג'ד אל כרום: 7 נפצעו ושני בתים הוצתו בקטטה המונית

החשד לרצח במג'ד אל-כרום: נקבע מות הגבר השלישי שנפגע באירוע

זירת הירי במג'ד אל כרום | צילום: דוברות המשטרה

בשלב זה, כך על פי כתב האישום, דקר האח הצעיר, חליל, את חברו של חליאילי, סבע. חליאילי שעמד באזור, ירה בחליל ממרחק קצר כמה יריות, והרג גם אותו. עוד נכתב בכתב אישום כי חליאילי ירה לפחות תשע כדורים לעבר האחים, וחברו סבע ירה לפחות פעם אחת.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191219-1057' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='פקד שלומי ממן' kid='1_6o5qnpnd' duration='62'']

לאחר סיום תקרית הירי, נמלט חליאילי מהזירה, החליף חולצה וחזר למקום. הוא שוטט מעט בזירה, וברח בשנית מהמקום. חודש וחצי לאחר הרצח, הוא הסגיר את עצמו למשטרה, ומאז מעצרו הוארך בבית משפט השלום.

זירת הירי במג'ד אל-כרום
זירת הירי במג'ד אל-כרום | צילום: חדשות 13

כזכור, בחודש אוקטובר פתחה הנהגת הציבור הערבי בשביתת רעב בת שלושה ימים מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו, במחאה על "אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במאהל מסרה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ותוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערבים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה הפנה את האצבע המאשימה כלפי הרשויות, ואמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".