שלב אחר שלב: מסע הדקירות שהסתיים ברצח בוחן הנהיגה • תיעוד

עשרות מצלמות אבטחה תיעדו את אביב חכים בן ה-22 ביום שבו דקר למוות את יוסי שמילוביץ', אותו לא הכיר, ופצע באורח קשה אדם נוסף. סרטונים אלו משמשים כעת ראיות מכריעות בכתב האישום נגדו

זמן צפייה: 02:27

שלב אחר שלב, תיעדו עשרות מצלמות אבטחה את מסע הטירוף של אביב חכים בן ה-22, שדקר למוות את בוחן הנהיגה יוסי שמילוביץ', שבו נתקל באופן אקראי ברחוב ואז המשיך ודקר אדם נוסף, אותו פצע באורח קשה. סרטונים אלו משמשים כעת ראיות מכריעות בכתב האישום נגד חכים.

בתיעוד נראה חכים יוצא מביתו שבקריית אתא, עולה על מונית ונוסע לביתו של חברו בקריית מוצקין. ברחוב סמוך הוא רואה את שמילוביץ' יוצא מהבית ונכנס לרכבו. חכים נכנס במפתיע למכוניתו של שמילוביץ', ועל אף שלא הכיר אותו כלל, דקר אותו פעמים רבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד הצעירה הבריטית

פוענח רצח בוחן הנהיגה בקריית מוצקין: החשוד דקר אדם נוסף

"ראה אדם שלא הכיר – והחליט להורגו": אישום ברצח בוחן הנהיגה

אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ'
אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ' | צילום: חדשות 13

אחרי שדקר את שמילוביץ', נראה חכים, כשהוא חמוש באותו סכין, ממשיך לכיוון ביתו של חבר נוסף. "אני פותח את העיניים, פתאום אני רואה אותו מסתכל עלי עם פרצוף מלחיץ. אני מתרומם טיפה ופתאום אני רואה אותו כבר עם סכין שלופה, אומר לי 'באתי להרוג אותך'. ישר נתן לי דקירה לאזור החזה, ליד הלב".

אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ'
אביב חכים, מואשם שדקר למוות את המנוח יוסף שמילוביץ' | צילום: גלעד שושן - חדשות 13

בני משפחתו של שמילוביץ' חוששים כעת שחכים יימלט מאימת הדין בטענה לאי שפיות. "בן אדם הכי רגיל שבעולם, יוצא לעבודה בבוקר ונגמרים לו החיים", אמרה דפה לנגר, בת זוגו של יוסי שמילוביץ'.

כזכור, ב-30.6 הגיע שמילוביץ' בן ה-67 לתחנת משטרת זבולון כשהוא דקור ובמצב קשה, ולאחר מספר שעות מותו נקבע בבית החולים. במקביל, באותה תחנה התקבל דיווח על תושב קרית מוצקין נוסף, בן 24, שנפצע באורח קשה מדקירה שביצע אלמוני, שנמלט מהמקום. המשטרה פתחה בסריקות, וניהלה חקירה שכללה איסוף ובחינת ממצאים משלוש זירות שונות: רכבו של המנוח שבתוכו נדקר ועמו הגיע לתחנה, זירת הרצח בו נדקר וזירה שלישית בביתו של הפצוע השני. כאמור, חכים נעצר באותו היום ולפני שבוע הסתיימה החקירה והוגשה נגדו הצהרת תובע.