הכה עם פטיש - ויצא לקנות אוכל: תושב ב"ש הואשם ברצח אשתו

ולדימיר ספיטלניקוב הואשם כי בחודש אוקטובר, במהלך ויכוח שנוצר בינו לבין זוגתו אירינה גריבנב, הוא הכה אותה נמרצות באמצעות פטיש עד שהתמוטטה - ומתה. הגופה נמצאה בדירה רק ביום למחרת

שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע
שוטרים בזירת הרצח בבאר שבע | צילום: דניאל חג'בי

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד ולדימיר ספיטלניקוב בן ה-65 בגין רצח בת זוגו אירינה גריבנב בת ה-67 באמצעות פטיש.

תחילת הפרשה באמצע אוקטובר. אז, בעת שהשניים שהו בביתם שבבאר שבע, התגלע ויכוח ביניהם שבו אמרה גריבנב לספיטלניקוב כי היא לא מעוניינת לראות אותו יותר. בשלב זה, כך פי כתב האישום, הנאשם הביא פטיש ממרפסת השירות והחל להכות את המנוחה, בין היתר, בראשה ובפלג גופה העליון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תושבת פרדס חנה נעצרה בחשד שהציתה את בן זוגה לשעבר

לראשונה מזה כחודש: יותר מאלף נדבקים ביממה; 282 במצב קשה

חצי שנה אחרי שהוסגר מתאילנד: נתי חדד ישתחרר היום מהכלא

בעוד הוא מכה אותה, גריבנב הרימה את ידיה על מנת להגן על עצמה - אך בן זוגה, כך נטען, לא הפסיק והמשיך להכות אותה עד שהיא התמוטטה. בהמשך הוא הניח כרית סמוך לראשה של גריבנב וכן כיסה אותה בשמיכה. מאוחר יותר, עלה הנאשם לגג הבניין, נטל כדורי הרגעה, חזר לביתו - ויצא לקנות אוכל.

מכתב האישום עלה בנוסף כי ספיטלניקוב ישן בדירה כל הלילה ובבוקר למחרת עלה שוב לגג הבניין. במקביל, במשטרת ישראל התקבל דיווח על חשש להתאבדות, בשל אדם שעומד על קצה של גג. כשהגיעו השוטרים לבניין, הורידו את הנאשם מהגג והעבירו אותו לבדיקה פסיכיאטרית. בכל אותו הזמן, הוא לא סיפר לשוטרים על שאירע ולא גילה כי בביתו נמצאת גופה.

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

הגופה, אם כן, התגלתה רק שעות מאוחר יותר - יום לאחר הרצח, זאת אחרי שהשוטרים ניסו להתקשר אל המנוחה כדי להודיע לה על אשפוזו של בן זוגה. אולם, לאחר שנסיונות יצירת הקשר לא צלחו, אותר בן משפחה עם מפתחות לדירה והשוטרים ניגשו אליה יחד איתו, אז התגלתה האישה שרועה על הרצפה. צוות רפואי שהוזעק קבע את מותה במקום.

ביום שבו נודע המקרה, סיפרו השכנים של השניים לחדשות 13 כי בני הזוג "מעולם לא היו רבים. הם דווקא היו בבית תמיד ביחד. עוד לפני הקורונה היו הרבה ביחד. היא הייתה אישה מקסימה. היא הייתה עוזרת לכל הבלוק. תמיד הייתה מתעניינת במצב של השכנים". אחת השכנות שהתגוררה בבניין, סיפרה כי "היה לו דיכאון חזק מאוד. זה כל כך עצוב".