רצח הנער בנהריה: העצורים חשודים בשתי רציחות נוספות

חברי כנופיית הפשע הצפונית, החשודים שירו למוות בשוגג באבי צוציאשווילי, הובאו לדיון בהארכת מעצרם. זאת, יממה לאחר שאותרו בדירת מסתור. מעצרם של החשודים הוארך

זמן צפייה: 01:41

רצח הנער בנהריה: כנופיית הפשע הצפונית, שנעצרה בחשד לרצח הנער אבי ציצואשוילי שאירע בשבוע שעבר, חשודה גם במעורבות בשני מקרי רצח נוספים שאירעו בשנה האחרונה בעכו. היום (שלישי) הגיעו עשרת החשודים לדיון בהארכת מעצרם.

מעצרם של החשודים גאלב אסווד בן 25, כאמל טואלבה בן 23 והילאל חילו, הוארך בעשרה ימים. מעצרו של מוחמד עאבד בן 28 הוארך בשישה ימים.

חמישה מהעצורים החשודים בסיוע לרצח הם איאד אבו עלי, בן 28 מעכו, חאלד עבדאללה, בן 25 מטמרה, פארג' עבאד, בן 27 מעכו, עווד זאיד, בן 22 מטמרה, האזם נאסר, בן 22 מעכו. מעצרם הוארך עד מחר.

יוסי וליקה הוריו של אבי ציצושווילי שנהרג מירי בנהריה
יוסי וליקה הוריו של אבי ציצושווילי שנהרג מירי בנהריה | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתגובה לניסיון החיסול בנהריה: בן 25 נורה למוות בג'דיידה מכר

אם הנער שנורה למוות בנהריה: "הוא סתם יצא החוצה, למה זה קרה?"

עורך הדין תומר נוה, המייצג את החשוד המרכזי: "חלק נכבד מהמעורבים יוצגו בעבר באותם אירועים. הם היו עצורים למעלה מ-50 ימים ושוחררו.לעולם לא ניתן לדעת מה עובר במוחם של החוקרים שהחליטו היום, אחרי תקופה כ"כ ארוכה, לבצע את המעצר הזה פעם נוספת. הלקוחות שלי מכחישים מכל וכל מעורבות ברצח כזה או אחר. מיוחסים להם שלושה מקרי רצח שאירעו בחודשים האחרונים והאחרון שבהם אירע בשבוע האחרון. לדעתי, המעצר שבוצע כרגע הוא בעקבות לחץ כלשהו, מעורבות כזו או אחרת של גורמים שלא קשורים ללקוחות שלי. אנחנו מקווים שבית המשפט יבחן את הראיות לא על סמך שמועות ויורה על שחרורם".

עוד אמר נוה כי "המשטרה הבהירה שהיא יודעת מי רצח ויודעת מי לחץ על ההדק. בסופו של יום, לאחר תקופה ארוכה הם שוחררו לביתם ללא כתב אישום. אם היו יודעים באירועים הקודמים - לא היו ממחזרים את הבקשות ולצורך העניין לא היו מבקשים הארכות מעצר במסגרת תיקים אחרים".

מקרה הרצח הראשון המיוחס לעשרה הוא של תייסיר סאלם אל-פאר, תושב עכו בן 35, שנורה למוות בידי רעולי פנים בשדרות הארבעה בעיר. מצלמות האבטחה בבית עסק סמוך תיעדו שני חשודים יוצאים מרכב בנשקים שלופים, יורים לעבר הגבר ונמלטים מהמקום במהירות. הפצוע פונה לבית החולים שבנהריה, שם נקבע מותו. מקרה נוסף שבו חשודה הכנופייה אירע בחודש מאי האחרון, שבו נורה למוות חוסני א-רבעי בן 35, במסעדה בעכו.

אתמול הותר לפרסום מעצרם של החשודים במעורבות ברצח. מפקד מחוז חוף הודיע לאביו של הנער שהחשודים אותרו לאחר שככל הנראה הסתתרו מיום הרצח בדירת מסתור בעתלית.

עו''ד תומר נווה
עו''ד תומר נווה | צילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר אתמול, נורה למוות מחמוד מוברשם בן ה-25 בכפר ג'דיידה מכר, בתגובה לניסיון הרצח שבמהלכו נורה ציצואשוילי. מוברשם הובא למרכז הרפואי לגליל כשהוא סובל מפצעי ירי, ולאחר מאמצי החייאה של הצוותים הרפואיים במקום, הם נאלצו לקבוע את מותו.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, כאשר ככל הנראה מדובר בחיסול חשבונות. מוברשם הוא הנרצח השישי מתחילת השנה בחברה הערבית, אחרי ששנת 2019 הסתיימה עם 94 נרצחים.

מחמוד מוברשם נורה למוות בכפר גדידה אלמכר
מחמוד מוברשם נורה למוות בכפר גדידה אלמכר | צילום: חדשות 13

כאמור, ציצושווילי, בן 17 מנהריה, נורה בשבוע שעבר במהלך ניסיון חיסול, ובהמשך מת מפצעיו במרכז הרפואי לגליל. הנער נפגע בבית החזה ובעמוד השדרה, וסבל מדימום פנימי רציני. במהלך הלילה, כאמור, נאלץ הצוות הרפואי במקום לקבוע את מותו. ציצושווילי הוא תלמיד כיתה י"ב בתיכון שחקים בעיר, בנו של עובד העירייה יוסי ציצושווילי.

הפצוע השני באירוע, תושב עכו בן 28 המוכר למשטרה, עבר ניתוח במהלך הלילה, והוא מאושפז במצב קשה ויציב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות האירוע.