הלם בכפרו של היועץ הבכיר שנורה למוות: "ארבו לו ליד הבית"

המשטרה ממשיכה בחקירת רציחתו של סאהר אסמאעיל, שהיה מקורב מאוד לשר גדעון סער ושימש כיועץ לשרה שאשא-ביטון, הבוקר בכפר ראמה. סער הגיע לכפר, אחיו של סאהר: "לא יודעים מה קרה"

זמן צפייה: 03:08

"אנחנו בהלם. לא יודעים מה קרה". כך סיפר הבוקר אמג'ד אסמאעיל, אחיו של סאהר אסמאעיל שנורה למוות הבוקר (ראשון) במקום מגוריו, כפר ראמה בגליל. אסמאעיל היה מקורב מאוד לשר המשפטים גדעון סער ומונה רק לפני חודש ליועץ לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

סער הגיע בצהריים לכפר וביקר בזירת הרצח. לפני כן הוא ספד בהודעה שפרסם: "חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-1508211146' autoplay='0' credit='משטרת ישראל' desc='' poster='' kid='1_res9krub' duration='13']

ראש מועצת ראמה שוקי אבו לטיף אמר הבוקר לחדשות 13: "סאהר היה חבר טוב שלי. היינו נפגשים יום יום. הוא אף פעם לא אמר שקיבל איומים. ארבו לו ליד הבית".

מכוניתו של אסמאעיל בזירה
מכוניתו של אסמאעיל בזירה

הנרצח סאהיר אסמאעיל יפעת שאשא ביטון מקורב גדעון סער
הנרצח סאהיר אסמאעיל עם השרה שאשא ביטון

אסמאעיל הוא הנרצח ה-70 בחברה הערבית מתחילת השנה. השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר לאחר הרצח: "רצח זה, כמו יתר 69 בני האדם שנרצחו בחברה הערבית והדרוזית השנה, הוא תזכורת נוספת לפשיעה המשתוללת במגזרים אלו. לא ננוח עד שנמגר את המכה האיומה הזאת שפוגעת בכולנו".

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב לפני זמן קצר בתגובה לאירוע: "‏הזדעזעתי לשמוע על הרצח של סאהר איסמעיל שנורה הבוקר. אני סומך על המשטרה שתדאג לשים את ידה על הרוצחים הנתעבים, ושולח את תנחומיי הכנים לבני משפחתו ולכל הקרובים אליו. תופעת האלימות היא מכת מדינה, ונעשה ככל שביכולתנו כדי למגר אותה".

שרת החינוך, שהנרצח כאמור מונה ליועצה בחודש שעבר, כתבה: "קיבלתי בתדהמה את הבשורה המרה על רצח יועצי לחברה הערבית סאהר אסמאעיל. סאהר היה אדם עם לב רחב אשר הקדיש את חייו לפעילות הציבורית ופעל לקידום החברה הדרוזית והערבית. בטוחה כי משטרת ישראל תעשה הכל כדי לשים ידה על הרוצחים ותמצה איתם את הדין. משתתפת בצער המשפחה ושולחת תנחומים מעומק הלב".