"איבד צלם אנוש": מאסר עולם לגבר שרצח את בת דודו והעלים הגופה

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את הסדר הטיעון, שבו הודה מחמד אלבחירי ונטל אחריות על רצח קרובת משפחתו בשל חשדו כי היא מקיימת קשר עם גברים. 10 שנות מאסר נגזרו על אביו ואחיו שסייעו לרצח

חנאן אלבחירי, בת 19 מלקיה שנרצחה
חנאן אלבחירי, בת 19 מלקיה שנרצחה | צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (חמישי) את הסדר הטיעון והרשיע את מחמד אלבחירי ברצח של קרובת משפחתו, חנאן אלבחירי, בחודש מאי 2017 ביישוב לקיה, על רקע המכונה "כבוד המשפחה". בית המשפט גזר עליו מאסר עולם. בנוסף, הורשעו אביו של מוחמד, יונס אלבחירי ואחיו של יונס, סאגר, בסיוע לרצח ועליהם נגזר עשר שנות מאסר ותשלום פיצוי בסך 300 אלף שקלים.

המורשעים הודו ונטלו אחריות, כי בשל חשדם שהמנוחה מקיימת קשר עם גברים, הגיעו יחד עמה לשטח הסמוך לביתם בלקיה, שם רצח אלבחירי את המנוחה כאשר בני משפחתו מסייעים לו. נוכחותם של יונס וסאגר נועדה לתת למוחמד את הביטחון הדרוש לביצוע המעשים, ואף עזרו לו להיפטר מהגופה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנהג שדרס למוות את הנער שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת

לקראת הריסה: צה"ל מיפה את בית החשוד בהריגת עמית בן יגאל

פרשת הכדורגלנים והקטינות: "על בעלי מכבי ת"א להשעות השחקנים"

חנאן אלבחירי, בת 19 מלקיה שנרצחה
חנאן אלבחירי, בת 19 מלקיה שנרצחה | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך, הכניסו המורשעים את חנאן לתוך חבית פח יחד עם חפציה, שפכו בנזין ושרפו אותה, וזאת על מנת למנוע כל אפשרות לזהותה ולאתרה. יתרה מזאת, לאחר מכן המורשעים אף קברו את מה שנשאר מהגופה, כדי למנוע את מציאתה.

בפסק הדין נכתב כי "מדובר ברצח מזעזע ואכזר. לא בכבוד מדובר, אלא בבושה ובביזיון, שכך נוהגים בני אנוש במאה ה-21. הנוהגים כך מכריזים על עצמם שאיבדו צלם אנוש. בחורה צעירה איבדה את חייה על מזבח מנהג עתיק, אכזרי, מיותר ולא אנושי, רק משום שהיה לה אולי את האומץ לנהוג אחרת ממה שמכתיב המשטר הפטריארכלי, דהיינו – מה שמכתיבים לה בני-המשפחה הגברים".

עוד ציין בית המשפט, כי "אין להשלים עם תופעה זו. יש להילחם בה בכל האמצעים העומדים לרשות מערכת אכיפת החוק. מדובר במלחמה עיקשת, קשה שההצלחה בה לא מובטחת, אך חברה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה להרים ידיים ולוותר. ברור שלמלחמה זו חייבים להירתם כל הגורמים ולא רק מערכת אכיפת החוק ומערכת החינוך היא זו שצריכה לעמוד בראש המאבק. מדובר בצורך חיוני לגרום להפנמת נורמות מוסריות שיוקיעו את הנורמה החברתית הפסולה, שמובילה לאותו רצח המכונה 'רצח על רקע כבוד המשפחה'".