רוצח מוכר שהורשע בשנות ה-90 חשוד שהונה אזרחים במצוקה כספית

חמישה בני אדם ובהם הרוצח נעצרו ושישה נוספים עוכבו, בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות מס והלבנת הון. זאת, לאחר שעל פי החשד פעלו באופן שיטתי לפגוע בבעלי קשיים כלכליים

זמן צפייה: 03:46

חמישה בני אדם נעצרו הבוקר (שני) ובהם רוצח מפורסם שהורשע בשנות התשעים, ושישה נוספים עוכבו בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, עבירות מס, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן וכן עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון. בהמשך היום יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. זאת, בתום פעולות חקירה של יאחב"ל בלהב 433, יחידת יהלום ברשות המיסים והרשות להגנת הצרכן.

החקירה, שמנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף רשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב, החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, שבמהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה באזרחים המצויים בקשיים כלכליים. החשודים פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה על מנת לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה כספית.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

רה"מ הפלסטיני: "לא התייעצו איתנו לגבי הוועידה הכלכלית בבחריין"

מנכ"ל חברת הפירוק נהרג באסון המנוף; פורסם שם הרוג נוסף

נתניהו מגיב לוועדת ההיתרים: "מטרת האישום - להפיל ראש ממשלה"

המבצע יצא לפועל במסגרת מיקוד המאמץ המשטרתי בתופעות של פשיעה כלכלית חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות כספים, שמובילות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות. המעצרים התבצעו באמצעות יחידות מיוחדות ועל ידי ניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות.

חלק מהעצורים בפרשה נעצרו בעקבות תחקיר ברקוד על עוקץ הלוואות חוץ בנקאיות שבוצע על ידי חברה שנקראה "בסט פרייס". החברה לקחה פרטי אשראי מלקוחות שפנו אליה והבטיחה כי לא ייגבה מהם כסף והפרטים הם לצורכי זיהוי בלבד. אך בפועל, לקוחות רבים ראו חיובים של מאות שקלים, וכשפנו לחברה נאמר כי לא ניתן לקבל שירות ללא תשלום. אלה שרצו לבטל את העסקה ניסו להשיג את החברה, אך רק מעטים הצליחו להגיע לנציגים.