המשטרה: חלקה של האם מהדרום ברצח בנה אינו שונה מחלקו של האב

נציגת המשטרה אמרה בדיון בהארכת מעצרה של האם, כי היא סבורה שיש לה חלק במעשים שגרמו למותו של בן הארבעה חודשים. השופטת: "האם עצמה עיניים". בשל ממצאי הדוח הפתולוגי - האם שוחררה לביתה

זמן צפייה: 00:34

החשד לרצח התינוק בדרום: נציגת המשטרה אמרה היום (שני) בדיון בהארכת מעצרה של האם בבית משפט כי "אנחנו סבורים שחלקה של האם במעשים אינו שונה מחלקו של האב". האם תשוחרר לביתה בהסכמת המשטרה, בעקבות ממצאי הדוח הפתולוגי.

השופטת ציינה בדיון כי החשדות נגד האב מתחזקים ושהאם כנראה ידעה על התנהגותו של האב, אך "עצמה עיניים". עורך הדין שרון וקנין שמייצג את האם הכחיש לאורך כל הדרך כי האם קשורה למעשים. לדבריו, האם לא ידעה דבר, ולטענתה, היא גם לא מאמינה שבעלה פגע בילד.

מהדו"ח הפתולוגי שהגיע לידי המשטרה עולה כי החבלות שנגרמו בראשו של התינוק הן תוצאה ישירה של "טלטול אגרסיבי" ביום שבו האב שהה לבדו עם התינוק. במשטרה מעריכים: הוא עשה זאת בכוונה.

שרון וקנין
שרון וקנין | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע שעבר הובא התינוק בן הארבעה חודשים למנוחות והוריו קיבלו אישור מיוחד להשתתף בהלווייתו. השניים הגיעו לבית העלמין כשהם אזוקים ובמהלך ההלוויה צעק האב החשוד: "תשחררו אותה, היא לא עשתה כלום".

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בעניין הארכת המעצר של ההורים, חשפה נציגת המשטרה אירוע מזעזע, וסיפרה כי בניגוד לטענותיה של האם - במשטרה חושדים כי היא דווקא כן ראתה את האלימות שהפגין האב כלפי התינוק, לפחות באחד מהמקרים. "האם הייתה עדה לפגיעה בפעוט בדרך של טלטול והטחתו על הספה מצד האב", אמרה הנציגה.

האם החשודה ברצח בהלווית בנה
האם החשודה ברצח בהלווית בנה | צילום: חדשות 13

בדיון, השופטת יצאה נגד האם, וטענה עליה כי היא "סירבה להאמין ולהפנים שבעלה מסוגל לעולל חבלות ולגרום לתינוק לפגיעה, שבסופו של דבר הביאה למותו". לדבריה, התקדמות החקירה מלמדת כי החשודה "הייתה עדה להתעללות ולא עשתה די, עצמה את עיניה והעדיפה לקבל את הסבריו המיתממים שהיו נוחים לה".

שני ההורים, כאמור, חשודים ברצח בנם בן הארבעה חודשים, שאושפז בשבוע שעבר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי, כשהוא במצב קשה וסובל מחבלת ראש. בהמשך, יום לאחר שנקבע לו מוות מוחי, הוא הלך לעולמו. לכן, מוקדם יותר היום המשטרה שינתה את סעיף החשד נגד השניים מהתעללות לסעיף של רצח של קטין חסר ישע, התעללות, תקיפה וגרימת חבלה.

ההורים מאשקלון החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק
ההורים מאשקלון החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק

החשד לגבי ההורים התחזק בעקבות תכתובות וואטסאפ בינם לבין בני משפחתם, שהוצגו בדיון שהתקיים בתחילת השבוע. באחת ההתכתבויות, כתבה האם לאב כי "כשקילחתי אותו לפני כמה ימים ראיתי את זה ועכשיו זה נהיה יותר כהה". האב השיב: "הוא קיבל מכה שם. זה לא ממאמץ, זה סימן שמתאחה ממכה. תמרחי לו אלוורה על עמוד השידרה עד שייספג, לפחות שלא יכאב לו".

לפני כשבועיים הורשו הוריי הפעוט לבקר אותו בבית החולים. תחילה, היה זה האב שהובא למקום על ידי השוטרים, ולאחר מכן הצטרפה האם. היא נפגשה עם הרופאים וקיבלה עדכון בדבר מצב התינוק, ובתום הביקור הם הוחזרו למעצר.