ערעור הפרקליטות התקבל: משה איבגי הורשע בכל העבירות שיוחסו לו

ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה את ערעור השחקן על הרשעתו וגזר דינו, קיבל את עמדת המדינה והרשיע אותו בעבירות נוספות לפי כתב האישום המקורי. כעת, התיק יחזור לבית משפט השלום לגזירת העונש מחדש

זמן צפייה: 01:40

בית המשפט המחוזי שבחיפה הרשיע היום (חמישי) את השחקן משה איבגי בכל עבירות המין שיוחסו לו, ולמעשה קיבל את ערעור הפרקליטות. איבגי הואשם לפני כשלוש שנים בחמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי ארבע שנים שעם חלקן עבד ובתחילת השנה זוכה מחמת הספק בשלושה מהמקרים ונידון לעבודות שירות.שני הצדדים ערערו, ובית המשפט קיבל את דרישת המדינה, דחה את דרישותיו של איבגי והרשיע אותו בכל חמשת הסעיפים. כעת, התיק יחזור לבית משפט השלום לגזירת העונש מחדש.

באוגוסט האחרון הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על גזר דינו של איבגי, אשר זוכה מחמת הספק משני אישומים שיוחסו לו בכתב האישום - מעשה מגונה והטרדה מינית, וכן על העונש הקל שהוטל עליו בגין עבירות של מעשים מגונים שיוחסו לו - שישה חודשי עבודות שירות ופיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלוננת.

משה איבגי
משה איבגי | צילום: חדשות 13

בערעור שהוגש טענה המדינה כי בית המשפט טעה משום ש"לא ביסס את הרשעתו של איבגי בהסתמך על מהימנותן של המתלוננות, ולא בחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו". בפרקליטות טענו אז כי בחינה כוללת של עדויות הנשים ושל כלל הראיות שהוגשו בתיק מחייבת הרשעה. "ודאי כאשר שלוש המתלוננות בתיק - נשים שזרות זו לזו, ממקומות ומתחומים שונים, סיפרו כל אחת על האופן שבו פגשו את איבגי ונפגעו ממנו - בין במגע מיני אסור, ובין בדיבור מבזה ומשפיל".

רק יום לפני כן הגיש איבגי ערעור על ההכרעה בתיקו וגזר הדין שניתן לו. בפרקליטות הוסיפו כי "הראיות שנחשפו בפני בית המשפט לימדו על גישה עקבית ועל התייחסות מינית מבזה ומשפילה של איבגי כלפי נשים, במעשים ובמלל". לא זו בלבד, לטענתם, "חוסר מהימנות גרסתו של איבגי, על התחמקויותיו והתפתלויותיו, משליכה על המסד הראייתי כנגדו בכל האישומים".

עורך הדין מיכאל כרמל, סנגורו של איבגי, מסר בתגובה: "הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להרשיע את איבגי בשל ריבוי התלונות בבחינת הכמות גוברת על האיכות. אם בקשת המדינה תתקבל - הרי שהספק הסביר במדינת ישראל ימות. אין שום נימוק בערעור המדינה שלא נבדק על ידי בית המשפט קמא ואני משוכנע שערעור המדינה ידחה".