שישה חודשי עבודות שירות לשחקן משה איבגי שהורשע במעשה מגונה

בית משפט השלום בחיפה דחה את דרישת הפרקליטות וקבע כי השחקן לא ירצה מאסר בפועל. עורך דינו: "משה מאוכזב - אנחנו שוקלים לערער". יו"ר הוועדה למעמד האישה: סלחנות שמצביעה על ליקוי מאורות

זמן צפייה: 02:54

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (חמישי) שישה חודשי עבודות שירות על השחקן משה איבגי, אשר הורשע בתחילת השנה בביצוע מעשה מגונה. בקשת הפרקליטות למאסר בפועל נדחתה. נוסף על כך, נגזר על איבגי מאסר על תנאי והוא נקנס בעשרת אלפים שקלים.

עו"ד מיכאל כרמל, המייצג את איבגי, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "משה מאוכזב מגזר הדין. הוא מקבל אהבה מהציבור שאוהב אותו. אנחנו שוקלים לערער על גזר הדין - משה נחוש לחזור לחייו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בתמיכת כחול לבן: החוק האוסר על טיפולי המרה עבר בקריאה טרומית

רשמית: רוטנשטיינר וחזן מונו למאמני נבחרת ישראל בכדורגל

הקטל בכבישים: רוכב אופנוע בן 35 נהרג מפגיעת רכב סמוך לחולון

משה איבגי
משה איבגי | צילום: חדשות 13

יו"ר הוועדה למעמד האישה, ח"כ עודד פורר, תקף את ההחלטה וכתב: "הסלחנות שבה נהגה מערכת המשפט עם איבגי מצביעה על ליקוי מאורות. לצערי פעם אחר פעם אנו עדים לכך שדווקא בנושא הטרדות מיניות, בתי המשפט בוחרים להקל במקום להחמיר".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה גם היא לגזר הדין ואמרה כי "מדובר בעונש קל מדי - אך המבחן אינו רק במישור הפלילי אלא גם במישור הערכי והציבורי. מן הראוי שכל מי שנוהג באופן שכזה כלפי נשים יחוש בושה גדולה ויבין שישנם מחירים להתנהגותו ולא רק במישור הפלילי".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו: "העונש העלוב של איבגי הוא פשוט ביזיון ומדגים כיצד פעם אחר פעם, מערכת המשפט אינה מצליחה להתמודד עם פוגעים סדרתיים. עשרים נשים העידו בארבע השנים האחרונות בכלי התקשורת שאיבגי פגע בהן, וגם היום ממשיכות לצאת נשים נוספות, אבל הוא ייענש על פגיעה באישה אחת בלבד. תג המחיר הזה פחות מסמלי. הוא פשוט מביש".

בחודש שעבר, דרשה הפרקליטות לגזור על איבגי 15 חודשי מאסר - זאת בניגוד להמלצת שירות המבחן שלא לגזור עליו מאסר בפועל. בדיון בטיעוני העונש שנערך בבית משפט השלום בחיפה, דרש סנגורו של איבגי עורך הדין מיכאל כרמל, מאסר על תנאי.

משה איבגי בפסטיבל הסרטים בוונציה
משה איבגי בפסטיבל הסרטים בוונציה | צילום: רויטרס

כזכור, בחודש ינואר הורשע איבגי בביצוע מעשה מגונה וזוכה משני אישומים של עבירות מין. במקרה אחד השחקן זוכה בעקבות סירובה של אחת המתלוננות להעיד, ובשני מקרים נוספים הוא זוכה מחמת הספק. גורם בפרקליטות התייחס להחלטת בית המשפט, ואמר: "נקיים דיון ונחליט אם לערער על הזיכויים".

ביוני 2019 נפתח משפטו של השחקן, לאחר שהואשם בארבע עבירות של מעשים מגונים ובשלוש עבירות של הטרדה מינית. בדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, כפר השחקן בכל ההאשמות ודחה כל הצעה לעסקת טיעון.

במארס 2019 הודיעה הפרקליטות על ביטול אחד מארבעת האישומים בכתב האישום. האישום שבוטל התייחס למעשה מגונה באישה שעבדה עם השחקן, שנטען כי הכניס לה יד תחת החולצה. האישום הוסר כיוון שהאישה סירבה להעיד בבית המשפט.