משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית

תחקיר חדשות 13 חושף את עדותה של בכירה לשעבר בסוכנות ITM, שגילתה על הקשר בין בעל הסוכנות עומרי יערי לאיש העסקים. לדבריה, חוגג ניסה לכפות עצמו על דוגמנית מוכרת והסוכן טייח את המקרה

זמן צפייה: 24:12

זה היה הסוד הגדול והאפל של תעשיית הזוהר. הערב (שלישי) במהדורה המרכזית חשפנו מה קרה באותה נקודת מפגש בין הכסף הגדול לדוגמניות צעירות, חלקן קטינות, בסוכנות הדוגמנות "ITM", ובעיקר מה קרה לפני כמה שנים בחדרה של דוגמנית ידועה, שיוצגה באותה עת על ידי הסוכנות.

דניאל כהן, בת של יורדים, עלתה לארץ בגיל 19 מפילדלפיה כדי להתגייס כחיילת בודדה. לאחר השחרור היא חיפשה את דרכה בעולם האופנה ומצאה עבודה בסוכנות הדוגמנות "עלית מודלס", שנים לפני שהחלו לצוץ הסיפורים על בעלי הסוכנות, שי אביטל. שם היא גם הכירה את עומרי יערי, שעבד אז בחיי הלילה עם ברמניות שרצו להיכנס לעולם הדוגמנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד להתפרצות חיידק אלים בגן חב"ד בקפריסין: בן שנתיים נפטר

בנט ליווה את בנו דוד להתחסן: "קורא לכל ההורים להגיע"

חפץ על הרגע שגילו על החקירה: "אלוביץ' ביקש להיפטר מהברזלים"

דניאל כהן משה חוגג ITM
דניאל כהן, לשעבר מנהלת המחלקה הבינלאומית של ITM

יערי הקים את "ITM" וניהל את הסוכנות ביד רמה, עם שיטות יחסי ציבור יצירתיות במיוחד. הוא הבין שצריך לחדור לחייהן האישיים של הבנות ולהדליף, למשל, סיפורים שנוגעים לזוגיות שקיימת או לא קיימת ביניהן לבין מפורסם כזה או אחר, בשביל יחסי הציבור, והוא גם נלחם בדרכים שנויות במחלוקת במתחרים.

למשל המקרה בו אחד הדוגמנים שעובד אצלו קיבל הצעה מסוכנות מתחרה, לזייף זוגיות עם אחת הדוגמניות שהיא מעסיקה. זו בדיוק השיטה של יערי, אך הוא מכנה את המהלך הזה "סרסור", מהלך שהוא בעצמו העיד שהוא שיטה אצלו.

עומרי יערי משה חוגג ITM
עומרי יערי, מייסד סוכנות הדוגמנות ''ITM''

דניאל גם ליוותה לחו"ל את הדוגמניות הצעירות בסוכנות, בעיקר אלה שמתחת לגיל 18. "הייתי סוג של אחות גדולה, אמא", היא מעידה, "והייתי לוקחת את זה מאוד ברצינות. בניתי את הקשר עם ההורים גם, הם מאוד סמכו עליי וזה היה מאוד חשוב לי, הם בעצם מפקירים את הדבר הכי יקר להם בידיים שלי".

ל', אחת הדוגמניות, החלה לפתח קריירה בינלאומית והוחתמה על ידי דניאל מטעם "ITM" בסוכנות דוגמנות בניו יורק. ביוני 2018 הגיעה הצעה מוזרה מיערי. "עומרי ביקש ממני, אחרי שהחתמתי אותה, להוציא אותה מהסוכנות", מספרת דניאל, "ואמרתי 'אבל רגע, עכשיו החתמתי אותה, מה זאת אומרת?'. הוא הסביר לי שיש איזה איש עסקים שמעוניין בה, והוא רוצה שיהיה לה דף נקי, שהוא יכול לעשות מה שבא לו ולסוכנים בחו"ל לא תהיה התעסקות".

משה חוגג
משה חוגג

איש העסקים הזה הוא משה חוגג, עליו פרסמנו שורת תחקירים עיתונאיים בדבר טענות על גניבת כספי משקיעים. בין השאר הזכרנו גם את הרצון שלו להיות בקרבת דוגמניות. אז לא ידענו עד כמה הייתה לו השפעה בתוך העולם הזה, ובעיקר כיצד באה לידי ביטוי אותה קרבה.

"עומרי ניסה לשכנע אותי שהשיטה היא בעצם לשלם לצלמים בינלאומיים שיצלמו אותה", מוסיפה דניאל, "חוגג הוא זה שישלם על זה, זה יעשיר אותה, וגם להשתמש בשיטה של 'לראות ולהיראות', לחבר אותה למפורסמים בשביל להעלות את כמות העוקבים שלה. לחוגג תהיה שליטה על מה שקורה".

כעבור כמה חודשים, כשהעבודה עם חוגג שוב על הפרק ודניאל מנסה להבין מה הסיפור, מתברר לה סוג הקשר שמנהל חוגג עם הסוכנות. "סגרתי לאחת הדוגמניות עבודה בחו"ל", היא מספרת, "סגרנו לה כרטיס טיסה, וכשמגיע היום של העבודה גילינו שהיא עריקה מהצבא ולא יכולה לצאת מהארץ. אחרי שבוע או שבועיים אני רואה שהיא בחו"ל".

"רגע, עומרי, איך היא בחו"ל?", היא שאלה את יערי, והוא ענה לה "משה הטיס אותה במטוס שלו, הוא מבקש דוגמניות להיות על תקן פקידות בשבילו בפגישות העסקיות שלו מעבר לים". למעשה, בין חוגג לבין הסוכנות נרקם קשר עסקי בו חוגג מעסיק דוגמניות כ'פקידות' ומנהל עם חלקן קשר אינטימי.

"עומרי הסביר לי שהוא סוג של ספונסר של הסוכנות, שהוא עוזר לו כלכלית", מספרת דניאל. חלק מהדוגמניות מייצרות רווח כלכלי מהקשר עם חוגג. כשדניאל גילתה, למשל, על טובות הנאה חריגות שמועברות מחוגג לאחת הדוגמניות, בדמות 450 אלף ש"ח שהועברו לדוגמנית דרך הסוכנות, היא ניסתה להבין את פשרן עם הסוכן, אך זה ביקש ממנה לא לשאול.

חוגג נהג להביא לדירת הפאר שלו במגדלי דאבליו דוגמנית אחרת, שהגיעה מרקע בעייתי. "הוא הטיס אותה כמה פעמים בתור הפקידה", מספרת דניאל, "והוא נתן לה לישון מדי פעם או לגור או ללון, לא יודעת איך להגדיר את זה, באחת הדירות שלו".

"הלכתי לדירה, היא הייתה שם לבד אז דאגתי לה", מוסיפה דניאל, "לא הבנתי מה את עושה בדירה של גבר כזה מבוגר, גם נשוי, גם אבא. ובעצם משה ראה אותי שם במצלמות ואמר לעומרי 'תעיף אותה'". דניאל מודעת לקשר שנרקם בין חוגג לדוגמנית, אך יערי, בפועל, משתיק את הסיפור.

משה חוגג
משה חוגג

מאוחר יותר מגלה דניאל ש-ל' הותקפה מינית על ידי חוגג, שנכנס לחדר שלה וניסה לכפות את עצמו עליה. ל' הצליחה להוציא אותו בכוח מהחדר, ובידינו ראיות שתומכות בכך שהיא סיפרה למקורביה על מה שקרה בחדר בזמן אמת. חוגג לא מכחיש שנכנס לחדרה, אך טוען שמה שקרה שם היה בהסכמה.

יערי יודע שדוגמנית בסוכנות שלו חוותה תקיפה מינית, והוא אפילו לא מספר להוריה, על אף גילה הצעיר. הוא ייטען להגנתו כי שמר על הסיפור בשקט לבקשתה של הדוגמנית, אך צריך להבין שבאותם ימים הוא הרוויח כסף מחוגג וזיהה פוטנציאל כספי ענק בו ובמשקיעים אליהם הוא מקושר. כך למשל, ממש אחרי אירוע התקיפה לכאורה, הוא הנחה את דניאל בעניין משקיעים סיניים שחוגג חיבר אליו.

מהרגע הזה, בכל פעם שדניאל העלתה את הנושא, יערי מיד ניסה לנפנף אותו וביקש ממנה להבטיח לו שלא תדבר על זה לעולם. הוא החליש את מעמדה בחברה, עד הרגע שבו הוא מחליט לחתוך. התוצאה היא שהסיפור על חוגג טויח, הסוכנות המשיכה כרגיל, ורק דניאל מצאה עצמה ללא עבודה, מול אנשים חזקים ממנה ומול סיפור שגדול ממנה.

"זה ריסק אותי", מספרת דניאל, "לא יכולתי לדבר על זה עם המשפחה שלי כי לא יכולתי לספר לאף אחד מה שאני יודעת שקרה". את הסיפור שהיא סיפרה כאן היא פורשת במסגרת תביעה משפטית שהגישה נגד יערי, על שלילת הזכויות בחברה שהייתה שותפה להקמתה. זו האפשרות האחרונה שנותרה לה לאחר שבמשך תקופה כה ארוכה נאלצה לשתוק.

משה חוגג
משה חוגג

מטעמו של סוכן הדוגמניות עומרי יערי נמסר בתגובה: "מדובר בגיבוב של עניינים רכילותיים של עובדת לשעבר בסוכנות, שמולה מתנהלים הליכים משפטיים מקיפים. העובדת סירבה לעבור בדיקת פוליגרף בקשר למהימנות טענותיה. בעל הסוכנות לעומתה עבר מיוזמתו שתי בדיקות פוליגרף שאישרו כי גרסתו אמת היא. העובדת מנסה לסחוט כספים שאינם מגיעים לה בדין, ורותמת לצורך כך את חדשות 13. מר חוגג לא העביר כספים כלשהם לסוכנות זולת בקשר לקמפיין אחד שהזמין לפני כמה שנים. אפילו משטרת ישראל בדקה היטב את חשבונות החברה, ולא מצאה שריד או זכר לטענה כזאת. משטרת ישראל גם לא מצאה כל חשד לפלילים באשר לנושאי התחקיר. באשר לטענה כאילו הסוכן השתיק תלונה כלשהי נגד חוגג, הבחורה סירבה אז בכל תוקף להתלונן במשטרה - וכך גם היום. היא ביקשה מהסוכן לשמור זאת בדיסקרטיות מלאה, ולשמור על פרטיותה בקנאות. הביטויים שייחסתם לסוכן נאמרו בבדיחות הדעת על ידי בחור בן 24 בחברת עובדיו, ולא הייתה בהם כל כוונה לפגוע במאן דהוא. באשר לאמה של אחת המיוצגות, שבוע אחרי הטענות שהעלתה, היא חתמה על מכתב בו חזרה מכל טענותיה - והתנצלה. היחסים בין האם לסוכן הם טובים מזה שנים, והיא מבינה בדיעבד כי הוא ניסה להגן על בתה במעשיו".

מטעמו של משה חוגג לא נמסרה תגובה.