התביעה החדשה - וההקלטות שעלולות לסבך את משה חוגג • בלעדי

לידי חדשות 13 הגיעו ההקלטות ששלח היועץ המשפטי בחברה של בעלי בית"ר ירושלים למי שהחליטו לתבוע אותו על הונאה. "חוגג ילך לכלא - הוא היה צריך לחשוב על הדברים האלה לפני שהוא גנב מכם"

זמן צפייה: 12:37

תביעת מרמה בסך 16 מיליון דולר הוגשה הבוקר (שלישי) נגד איש העסקים והבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים משה חוגג. בתביעה נחשפה שיטת ההונאה, לכאורה, והשימוש שנעשה בכספים שהושקעו עבור מיזמים טכנולוגיים שאותם יזם חוגג - אולם לא באמת פיתח אותם.

לידי חדשות 13 הגיעו הקלטות דרמטיות של עורך הדין סטיבן קרוגר, מי ששימש עד חודש פברואר כיועץ המשפטי של חברת "סינגולריטים" שבעל המניות העיקרי בה הוא חוגג. קרוגר היה זה שסייע מבפנים לשני התובעים ערן עוקשי ורועי ברוכיאל, ובזכות המידע שמסר יש בסיס אמיתי לחדש להונאת משקיעים.

וכך, לפי עוקשי וברוכיאל, פעלה השיטה: חוגג ואנשיו הקימו חברות קש סביב מיזם טכנולוגי אטרקטיבי, גייסו עשרות מיליונים - ואז רוקנו את המיזם במצגי שווא שקריים, כמו הלוואות פיקטיביות או העברה לגופים חיצוניים במסווה של השקעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון הרכבל: "איתן בן ה-5 מראה סימנים חיוביים – מצבו קריטי"

בכירים בגוש השינוי: "הממשלה כמעט סגורה – מחכים לבנט"

הצעת המדינה למשפחות ההרוגים באסון במירון: 100 אלף שקל וקצבה

משה חוגג
משה חוגג | צילום: רויטרס

באחת הפעמים, לדוגמה, 180 מיליון דולרים הושקעו ע"י משקיעים יפנים. לפי החוזה, כל הכסף צריך היה ללכת למיזם, אולם ממסמך שנחשף עולה כי רק שליש ממנו הלך לפרויקט, ואילו השאר - לחוגג ולאוריאל ודניאל פלד, אחים שמדי פעם היו מקדמים חלק מהפרויקטים של חוגג.

ומה באמת נעשה עם הכסף של המשקיעים? בכתב התביעה של עוקשי וברוכיאל נכתב כי "זמן קצר לאחר גניבת הכספים, יצאו הנתבעים במסע בזבוזים חסר תקדים שלא היה מבייש את 'הזאב מוול סטריט': רכישת מכוניות יוקרה, טיסות סביב הגלובוס במטוסים פרטיים, הזמנות סוויטות במאות אלפי שקלים והיד עוד נטויה".

עורך הדין סטיבן קרוגר
עורך הדין סטיבן קרוגר

לא זו בלבד, אלא שהשניים טוענים כי חוגג ואנשיו שכרו נכסי נדל"ן יוקרתיים בסכומי עתק "ששימשו למעשה כבורדלים לכל דבר ועניין", לשון כתב התביעה. אחד הנכסים הללו הוא הפנטהאוז בפרויקט "טי טאוור" ששכירותו הינו 15 אלף דולרים בחודש -  כסף שכאמור הושק לקדם פרויקט טכנולוגי.

"אבישי זיו (בכיר בכוורת של חוגג) מקצץ בשכר של כולם, והוא גונב מאות על גבי מאות אלפים מהחברה", נשמע קרוגר אומר בהקלטה לעוקשי. בהקלטה אחרת, אמר: "לעזאזאל עם זה. הוא (חוגג) ילך לכלא כי אתם (עוקשי וברוכיאל)... הוא היה צריך לחשוב על הדברים האלה לפני שהוא גנב מכם".

ערן עוקשי ורועי ברוכיאל
ערן עוקשי ורועי ברוכיאל

מטעמו של חוגג נמסר בתגובה: "מדובר בטענות קלושות ותלושות שאין בהן דבר, זולת ניסיון מגונה לנסות ולקבל כספים מחוגג ושותפיו שלא כדין. לחוגג ראיות רבות המוכיחות את הליך הסחיטה ואלה יוצגו בפני הגורמים המתאימים. מדובר בשני עובדים מתוסכלים שהוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה, ושלימים התברר שגנבו מסמכים מהחברה, בניסיון לסחוט את חוגג. חוגג משוכנע שבתום הדיון המשפטי ידו תצא על העליונה ושני העובדים לשעבר יחוייבו בתשלום הנזקים הרבים שגרמו בהתנהלותם הפסולה, שלא לומר הפלילית".

עורכי הדין מירב בר-זיק וטל שפירא, המייצגים את עדו שדה וירון שלם, מסרו בתגובה כי "מרשיהם אינם שותפים בסינגולריטים מזה למעלה משנתיים וחצי, וגם כשהיה להם חלק בשותפות, הם היו שותפי מיעוט באחוזים בודדים. כתב התביעה לא הומצא למרשנו אשר למדו על הגשת התביעה נגדם מאמצעי התקשורת. שדה ושלם דוחים בתוקף את הנטען בתביעה ולא היתה כל הצדקה לכרוך אותם לתביעה זו".