בעקבות תחקיר חדשות 13: גבר חרדי שצייץ נגד ברלנד טוען שהותקף

בסדרת ציוצים בטוויטר, מתח ל' ביקורת על שיטות הפעולה של הרב שנחשפו בחדשות 13. לטענתו, מהלך זה הביא לכך שהותקף באלימות: "ניסו להרוג אותי - ההנהגה החרדית מגבה את ברלנד בשתיקתה"

זמן צפייה: 02:13

פרסום תחקיר חדשות 13 על הכת של הרב ברלנד, ושיטתו לגבות עשרות אלפי שקלים מחסידיו בהבטחה שירפא אותם ממחלות קשות, עורר תגובות נסערות גם במגזר החרדי ובעיקר ברשתות החברתיות. בעקבות סדרת הכתבות, ל', תושב ירושלים, החליט להביע את דעתו במספר ציוצים בטוויטר, ולטענתו, זו הסיבה שהותקף אמש (חמישי) על ידי אלמונים.

"ראיתי את התחקיר ושאנשים מעיזים לדבר - אז גם אני דיברתי", הסביר ל'. "צייצתי שלושה ציוצים, וכנראה זה מאוד הרגיז אותם. קיבלתי מסרונים מאיימים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות". לדבריו, הוא זוהה אמש ברחוב על ידי מקורבים לברלנד. "צעירים מהקהילה זיהו אותי ואמרו לי 'אתה הגיבור מהטוויטר שדיברת נגד הצדיק'", סיפר ל'.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בעקבות תחקיר ברלנד: עדויות נוספות על שיטת הפעולה של הרב

"ברלנד רצח אותה": מאבק האם מול הרב שהבטיח לרפא בתה • תחקיר

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

ל', טוען שהותקף ע''י חסידי הרב ברלנד
ל', טוען שהותקף ע''י חסידי הרב ברלנד

לטענת ל', זה השלב שבו החלו חסידיו הצעירים של ברלנד לתקוף אותו: "הם ניבלו את הפה, נתנו לי אגרופים לפנים ולא הפסיקו. הם ניסו להרוג אותי - אחד נתן לי בעיטה ועוד בעיטה. לאחר מכן התברר שיש לי שני שברים ביד, גובסתי, ואני אצטרך לעבור ניתוח".

ל' פונה על ידי מד"א לבית חולים, שם נקבע כי הוא ידו ואצבעותיו נשברו בעקבות המכות שספג. על כן, מתכוון ל' להגיש תלונה במשטרה, בטענה שציוציו נגד חצר הרב ונגד ההנהגה החרדית, שלטנעתו, מגבה בשתיקתה את ברלנד - הם הסיבה לתקיפה האלימה.

הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק
הרב ברלנד לוקח כסף מאישה חולה לאחר שהורה לה שלא להיבדק | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם כי לאחר שידור התחקיר על הכת של הרב ברלנד, הגיעו למערכת חדשות 13 עשרות עדויות נוספות על מעשים דומים שביצע. בין הטענות, עדותו של יוסי בן שטרית, שאחותו חדווה גוטליב חלתה בסרטן ונמנעה מטיפול בהוראת הרב, ולבסוף מתה מסיבוך רפואי. בנוסף על כך, נורית, שבתה מתה מסרטן לאחר שברלנד שכנע אותה לא לקבל טיפול רפואי וגבה ממנה עשרות אלפי שקלים בהבטחה שירפא אותה, סיפרה בזמן שהתארחה באולפן כי בעקבות הריאיון קיבלה איומים על חייה והגישה תלונה במשטרה.