"תכיני עצמך לקבר": תושב דימונה נעצר בחשד שאיים על מירי רגב

המשטרה עצרה ביום חמישי גבר בן 54, לאחר שעל פי החשד כתב לשרת התרבות ברשת: "הגיע זמנך ללכת, הרצח הפוליטי הבא יהיה את". מעצרו הוארך בארבעה ימים והיום יוגש נגדו כתב אישום

מירי רגב
מירי רגב | צילום: דוברות הכנסת

המשטרה עצרה ביום חמישי תושב דימונה, בן 54, בחשד שאיים על שרת התרבות והספורט מירי רגב ברשתות החברתיות. מעצרו הוארך בארבעה ימים והיום (ראשון) צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

האיום שהוביל את חוקרי משטרת דימונה לעצור את החשוד היה: "סרטן אלוהים יכניס לך לראש אם שוב תעיזי לדבר על ירון לונדון. הגיע זמנך ללכת למה עוד מעט הולכים לרצוח אותך והרצח הפוליטי הבא זה יהיה את. תכיני את עצמך לקבר". זאת, ברקע הסערה הציבורית שעורר איש התקשורת לאחר שהודה כי נגע בעבר בחזה של אישה זרה במעלית.

לכתבות נוספות בנושא: 

ירון לונדון בתגובה לסערה שעורר: "זו לא הייתה תקיפה מינית"

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

שרת התרבות, מירי רגב
שרת התרבות, מירי רגב. | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שלישי, לונדון הודה בתוכנית "גאולה ולונדון" בערוץ כאן 11 כי נגע בחזה של אישה זרה במעלית, לאחר שזו נגעה בבטנו. במהלך אייטם על חדירה לפרטיותן של נשים בעת היריון, סיפר לונדון למנחה שלצידו גאולה אבן כי "פעם נכנסתי למעלית, והייתה שם אישה, עורכת דין, והיינו לבד. תוך כדי הנסיעה היא נגעה לי בבטן ואמרה לי 'לונדון, מה זה?', אז אני הנחתי את היד על השד שלה ואמרתי לה: 'גם זה כבר לא מה שהיה'".

ביום רביעי התייחס לסערה הציבורית סביב הודאתו ואמר בפתח התוכנית: "במקרה הזה לא היה לשד שום משמעות מינית, תפקיד השד מותנה במבט הגברי. להתנהגותי לא הייתה שום משמעות. זאת לא הייתה תקיפה מינית. כך הייתי עושה גם לגבר".

ירון לונדון
ירון לונדון | צילום: חדשות 13

עוד אמר לונדון כי "יש שיאמרו - 'לא מגיבים לתוקפנות באותה הדרך', או שעולה השאלה - אם היה זה גבר, מה היה קורה. עולה כאן שאלת השד, האם הוא נכס מקודש?", והמשיך: "נשים בימינו מתפשטות ומראות את שדיהן. תפקיד השד מותנה במבט הגברי, אם המבט היה חושק - אז זהו איבר מיני. אם הוא ניטרלי, למשל אם היא מניקה, אז הוא לא. זה תלוי בזה". לונדון הוסיף כי "האישה ההדורה" שטפחה על כרסו, גרמה לו לתחושה קשה: "זאת הייתה השפלה של גופי ומגע לא רצוי - ואז עשיתי את המעשה שתיארתי".

לאחר ההודאה, שרת התרבות מירי רגב דרשה את פיטוריו של לונדון באופן מיידי. בריאיון לתוכנית "שש" אמנון לוי אמרה: "הוא הלך רחוק מדי. יושב ירון לונדון, מלא בעצמו, ולא מתבייש. עשית טעות - תסתום את הפה. האיש הזה ממומן על ידי הציבור, הוא מנותק מהשיח הציבורי ומהמציאות של היום. הוא צריך או להתפטר, או שיפטרו אותו במיידי. או שיתנצל על דבריו או שיקום וילך. הוא לא מתכוון להתנצל כי הוא חושב שהכול מותר ושהכול בסדר".