ברגע האחרון: נכשל ניסיון להשהות המכרז בו התמודדה ליאת בן ארי

ברקע תלונות שקיבלה, ביקשה מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים להשהות את המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, עליו התמודדה התובעת בתיקי נתניהו. זאת לאחר שטענות דומות התקבלו לפני כמה חודשים - ונדחו

זמן צפייה: 01:10

סיגל יעקבי, ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים, ביקשה היום (חמישי) להשהות מכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, זמן קצר לפני שהתקיים. על המכרז התמודדה בין היתר פרקליטת מיסוי וכלכלה, עורכת הדין ליאת בן ארי, שמשמשת גם כתובעת בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הניסיון אירע ברקע פנייה שהגיעה שלשום אל יעקבי ואל נציבות תלונות הציבור על שופטים לפיה הייתה השהייה מכוונת של המכרז במשך יותר משנה, ויעקבי ביקשה לבדוק את הדברים. כמו כן, עלו טענות לגבי כך שהמשרה לא באמת נדרשת, שמדובר ביחידה שלא מטפלת כלל בתיקים ושיש צרכים דחופים יותר במקומות אחרים בפרקליטות. בעקבות זאת, ועד הפרקליטים איים בשביתה וטען שזו הפרה של החלטת בית הדין, והמכרז בסופו של דבר יצא לדרכו.

יש להדגיש כי כל הטענות של יעקבי כבר עלו במכתב אנונימי החתום על ידי "פרקליטים ופרקליטות מודאגים", שהתקבל לפני כמה חודשים, והן נבחנו על ידי נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ במסגרת צוות מיוחד שהקים - ונדחו. המדינה הודיעה לבית המשפט בשם הנציב שהמכרז ייערך עד סוף ספטמבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

בג"ץ הוציא צו על תנאי להקפאת מינוי מנכ"ל משרד המשפטים החדש

פרסום ראשון: אבטחה מיוחדת הוצבה סביב שי ניצן וליאת בן ארי

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13

בעבר הוקפא המכרז בשל טענות כי התפקיד "נתפר" עבור בן ארי, אך נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, אישר להמשיך אותו. בחודש יולי החליט החליט הרשקוביץ להקפיא את המכרז, לאחר שקיבל את המכתב האנונימי, שבו נטען כי לא ראוי שפרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו בסוף השנה, ישפיע רגע לפני סיום תפקידו על זהות המשנה שיכהן בשבע השנים הבאות.

לפני כחצי שנה, הוצבה אבטחה מיוחדת סביב פרקליט המדינה שי ניצן וסביב בן ארי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון מיוחד שנערך במשטרה, בעקבות נאום של רה"מ נתניהו שבו תקף את השניים. לאור רגישות המצב, הוחלט במשטרה להציב אמצעי אבטחה טכנולוגיים ונוספים סביב ניצן ובן ארי.