רצח מיכל סלה: כיצד הפך המטפל בנוער בסיכון לחשוד ברצח אשתו?

אלירן מלול, החשוד ברצח רעייתו במוצא, עזב את תפקידו לפני כחודשיים. בני משפחתה מסרו למשטרה כי הוא התנהג באופן חריג לאחרונה - ואילו מכריו טענו: "הוא לא מסוג האנשים שעושים דברים כאלה"

זמן צפייה: 02:26

משפחתה של מיכל סלה, שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה, המשיכה במהלך סוף השבוע להתמודד עם האובדן, אך במקביל לאבל בני המשפחה לא מרפים ודורשים תשובות. לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה, סיפרה: "אנחנו משפחה חמה, תומכת, גדולה ואוהבת. ואם זה קרה, אנחנו צריכים לשים סימני שאלה בנוגע למדיניות של המדינה?. איך אנחנו עוצרים את האלימות הזאת?

בעוד המשטרה מנסה להבין מה בדיוק התרחש ביום חמישי בדירה במוצא, היום (ראשון) הותר לפרסום כי אלירן מלול בן ה-34, בעלה של מיכל ואבי ילדה, הוא החשוד ברצח. מצבו של מלול, שחשוד שפצע את עצמו, השתפר הבוקר באופן משמעותי, וחוקרי מרחב ציון של משטרת ירושלים הגיעו לבית החולים כדי לתחקר אותו, אך התקשו בשל התרופות שהוא נוטל.

כתבות נוספות בנושא >>

הותר לפרסום: אלירן מלול הוא החשוד ברצח אשתו מיכל סלה במוצא

שיפור במצב החשוד ברצח מיכל סלה במוצא: צפוי להיחקר בקרוב

עובדת סוציאלית, אם לתינוקת: מיכל סלה נרצחה על ידי בעלה

אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה
אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה

"אף אחד לא ידע, כולנו בהלם ומזועזעים", סיפר אחד ממכריו, "כל מה שנכתב עליו אמת אני לא מסוגל להסביר את המעשים, אבל כמובן שאי אפשר להצדיק התנהגות כזאת". לדבריו, "אנחנו משתוקקים לדעת מהם דברים שיכולים להוביל בן אדם למעשה כזה, אבל אלירן הוא לא מסוג האנשים האלה. בגלל זה ההלם הוא גדול הרבה יותר".

מלול, שירת שירות קרבי ועבד במשך ארבע שנים במשמר בתי המשפט ובשל כך נשא נשק. עד לפני כחודשיים שימש כמטפל בנערים בסיכון במרכז ירושלים, אך עזב את תפקידו. בני משפחתה של מיכל מסרו למשטרה כי מלול התנהג לאחרונה בצורה חריגה, ובמשטרה ינסו לפענח את המניע שהביא לרצח של מיכל סלה".

''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

הבוקר, כאמור, התיר בית המשפט לפרסם את שמו של מלול. כמה שעות לפני כן נמסר מבית החולים הדסה עין כרם, שם מאושפז מלול, כי חל שיפור במצבו, וכעת הוא מוגדר קל ויציב. כזכור, ביום חמישי נדקרה למוות מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32, בביתה שבמוצא. מלול, שעל פי החשד דקר אותה, ניסה לשים קץ לחייו. כל זאת ככל הנראה לעיני בתם התינוקת בת השמונה חודשים.

לילי בן עמי, אחות של מיכל, סיפרה אתמול על אמירה "חריגה" שאמר החשוד ברצח לפני שבוע: "רק בשבת שעברה היינו כולנו יחד. בסעודה האחרונה, לרוצח שלה הייתה אמירה חריגה מאוד: הוא אמר שבעבירות – הסבל של התוקף הוא גדול יותר מהסבל של הקורבן. מיכל אמרה לו בתוקף שזה לא נכון. הוא התעקש ונימק ברקע שהתוקף בא ממנו, הדברים שהוא חווה בעברו". את הדברים כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "איך אפשר לישון כשאחותי הקטנה מוטלת מתחת לאדמה? איך אפשר לישון כשלפני כמה שעות תהית איך להסביר לילדייך שהיא נרצחה? על ידו?", הוסיפה.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית | צילום: באדיבות המשפחה

א', שכנתה של מיכל, סיפרה ביום שישי לחדשות 13 כי לאחר המקרה הגיע בעלה של סלה לדירתה, כשבתו התינוקת בידיו, ויבקש ממנה לקחת אותה: "שמעתי דפיקות בדלת, פתחתי אותה וראיתי כבר מחזיק בתינוקת, כשהוא נשען על הקיר, והוא אמר לי: 'אני צריך עזרה. תביאי לי כוס מים וקחי את הילדה'", סיפרה השכנה. "שאלתי אותו מה קרה והוא סיפר לי שהוא ואשתו ניסו להתאבד". "נכנסתי הביתה עם הילדה, התקשרתי למשטרה, והם יצרו קשר עם מד"א", הוסיפה א'. "הכנסתי את הילדה טיפלתי בה. ילדה נחמדה ושמחה, רחצנו אותה". "הילדה לא בכתה – היא רצתה להיות בידיים", הוסיף בעלה של א', ג'.

"הגבר היה פצוע, אבל נראה בסדר גמור מבחינת שיח, הוא לא היה נראה נסער או מבולבל, אלא אדם במצוקה שמבקש עזרה. לאט לאט הבנתי שהוא איבד את ההכרה", הוסיפה השכנה. "לא הכרנו את הזוג. אני חושבת שראיתי את הבחורה (מיכל) כמה פעמים, בחורה מקסימה. התרשמתי ממנה. אבל אותו אני לא זוכרת שראיתי אף פעם, ולא את התינוקת".