אחותה של מיכל סלה מבקשת סיוע מהציבור: "עזרו לפענח את הפאזל"

לילי בן עמי פרסמה פוסט בפייסבוק, ובו ביקשה עזרה באיסוף עדויות שישפכו אור על המקרה: "אם הכרתם את אלירן או מיכל ויש לכם מידע - פנו למשטרה". עוד הדגישה: "מעגל השתיקה מדשן את הרוע"

זמן צפייה: 01:13

לכל אישה יש שם: לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שעל פי החשד נרצחה בשבוע שעבר על ידי בן זוגה, אלירן מלול, מבקשת את עזרת הציבור באיתור מידע על הקשר בין השניים. במכתב שפרסמה היום (שבת) כתבה: "אם הכרת את אלירן או מיכל ויש לך מידע, או אם נחשפת למידע, כצד שלישי, משמיעה או ברשת, אם באפשרותך לסייע לפענח את הפאזל - פנו למשטרה".

"גם אם שמעת משהו מחברה של חברה, גם אם נראה לך שזה פרט שולי ולא חשוב שקשור ליום הרצח", הפצירה בן עמי והוסיפה: "אם יש משהו שלמדנו מהסיפור של מיכלי הוא - לא לפחד לא לשתוק. מעגל השתיקה והפחד מדשנים את שורשי הרוע".

בקשתה של בן עמי מגיעה על רקע סירובו של מלול, שניסה להתאבד בליל האירוע, לשתף פעולה עם החקירה. מלול סירב גם לעבור הסתכלות פסיכיאטרית. ביום חמישי האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של מלול ב-11 ימים. החשד המיוחס לו, בין היתר, הוא "רצח באכזריות מיוחדת או התעללות". במהלך הדיון, סניגוריו של מלול, החשוד גם בשיבוש הליכי משפט, העבירו מכתב למשפחת מיכל סלה, ממשפחתו של החשוד ברצח.

עוד בחדשות 13:

החשוד ברצח מיכל סלה במוצא סירב לעבור אבחון – ויישלח למעצר

"אכזריות מיוחדת": מעצר החשוד ברצח מיכל סלה הוארך ב-11 ימים

רצח מיכל סלה: כיצד הפך המטפל בנוער בסיכון לחשוד ברצח אשתו?

''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

בשבת שעברה סיפרה בן עמי, על אמירה חריגה שאמר החשוד ברצח ימים ספורים לפני הרצח: "בסעודה האחרונה, לרוצח שלה הייתה אמירה חריגה מאוד: הוא אמר שבעבירות – הסבל של התוקף הוא גדול יותר מהסבל של הקורבן. מיכל אמרה לו בתוקף שזה לא נכון. הוא התעקש ונימק ברקע שהתוקף בא ממנו, הדברים שהוא חווה בעברו". את הדברים כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "איך אפשר לישון כשאחותי הקטנה מוטלת מתחת לאדמה? איך אפשר לישון כשלפני כמה שעות תהית איך להסביר לילדייך שהיא נרצחה? על ידו?", הוסיפה.

על רקע רצח מיכל סלה בשבוע שעבר, פרסם בתחילת השבוע משרד הרווחה את הדוח השנתי ל-2018 של השירות לרווחת הפרט והמשפחה העוסק באלימות במשפחה וכלפי נשים. מהדוח עולה כי ב-2018 טופלו במרכזים למניעת אלימות במשפחה 6,488 נשים נפגעות אלימות במשפחה, ו-2,478 גברים אלימים. עוד עולה מהדוח כי מאז שנת 2014 נרשם זינוק של 160% במספר הפונות למוקד הסיוע של המשרד.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא | צילום: באדיבות המשפחה

עוד עולה מהדוח, כי בשנת 2018 הפנתה מערכת אכיפת החוק 2,325 גברים שהיו מעורבים במעשי אלימות כלפי בנות זוגן לתוכניות השיקום של המשרד, מתוכם – 95 גברים המוגדרים ברמת מסוכנות הגבוהה ביותר טופלו במרכזי היום ובהוסטלים.

682 נשים ו-1,011 ילדים שהו ב-13 מקלטי החירום לנפגעות אלימות מינית ב-2018. מבין השוהות במקלטים, 80% ספגו אלימות כלכלית, מינית, פיזית או נפשית לאורך שנה עד עשור. משרד הרווחה פעל להרחבת חוק מענק ההסתגלות לנשים יוצאות מקלטים במסגרתו נבנית תוכנית ליווי ושיקום במטרה להקל על החזרה לשגרת החיים.