הבית ברחוב מיכ"ל: ביהמ"ש קבע - הנכס יישאר ברשות הדיירות

לאחר מותו, ציווה אורי גלעדי להוריש את דירותיו שבת"א לשוכרות שגרו בבניין באותה העת. בני משפחתו עתרו נגד ההחלטה, אך בית המשפט הותיר את הצוואה על כנה - "בתנאי שהשוכרת תטפל בחתולים"

זמן צפייה: 01:05

קרב הירושה על הבית ברחוב מיכ"ל 20 בתל אביב, שחל לפני כשלוש שנים, הגיע היום (שלישי) לסיומו. השופטת קרן גיל הכריעה כי בהתאם לצוואתו של בעל הדירה אורי גלעדי, שמותו התניע את הפרשה, הדירות שבבעלותו יעברו לדיירות המתגוררות בהן, ולא למשפחתו.

"משפחתו של אורי לא שמרה איתו על קשר מעל לחמישה עשורים", כתבה השופטת בהכרעת הדין. עוד הוסיפה: "משהוכח ששתי הצוואות שהשאיר מבטאות את רצונו המפורש של המנוח שלא להותיר דבר לקרובי משפחתו מחד, ואת רצונו המפורש לצוות את רכושו לתובעות מאידך, יש לכבד באופן מוחלט את רצונו זה ולקיימו". קרוביו של גלעדי ניסו לבטל את תקפות צוואתו בטענה שלא היה כשיר בדעתו, אך השופטת טענה כי "המתנגדים לא הוכיחו את טענותיהם".

לכתבות נוספות בנושא:

הקרב על הבית במיכ"ל - הצוואה המצולמת נחשפת: "מוריש לדיירות

הבית ברחוב מיכ"ל: האם חתולים הם אלו שיכריעו את קרב הירושה?

איראן: "בידינו טילים שיכולים לפגוע בנושאות מטוסים בים"

אורי גלעדי
אורי גלעדי

בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 בתחילת הפרשה, נראה גלעדי מקריא את צוואתו בקול ברור כשהוא על ערש דווי, ואומר כי הוא מורש אותה לדיירות הבניין ברחוב מיכ"ל 20: "אני אורי גלעדי, כותב צוואה זו מרצוני, ומחלק את רכושי כדלקמן". "את שתי הדירות ברחוב מיכ"ל 20 בקומה הראשונה, צד ימין וצד שמאל, אני מוריש לגברת ****", אמר, "בתנאי שתטפל בחתולים הנמצאים בדירות ותדאג באופן יומי לכל מחסורם".

עוד הוסיף גלעדי בהקלטה: "מעולם לא היה לי כל קשר עם קרובי משפחתי, לא מצד האבא ולא מצד האמא, מעולם הם לא גילו כל עניין בקיומי, שלומי ובריאותי. משום כך אני חושב כי לא מגיע להם דבר מרכושי או מכספי".

התיעוד הוגש שלושה שבועות לפני מותו לבית המשפט לענייני משפחה, במסגרת המאבק בין דיירות הבניין ברחוב מיכ"ל 20 בת"א לבין בני משפחתו של גלעדי. בבעלותו היו שבע דירות בבניין שבמרכז העיר, אותן ביקש להוריש לארבע שוכרות, למרות שחלקן מתגוררות בהן רק כמה חודשים. הצוואה צולמה שבועיים טרם מועד פטירתו של גלעדי.

עו"ד בעז קראוס, שייצג את בני משפחת גלעדי, אמר בזמנו לחדשות 13 כי "יש משהו מוזר בכך שאדם במשך כל חייו בחר שלא לערוך צוואה, ודווקא ברגעים הקשים ביותר כשהוא בהוספיס, אז פתאום הוא עורך צוואה". עו"ד יוכי כדרי-פז, שייצגה את השוכרות בבניין, מסרה לחדשות 13 כי "גם עין של מישהו שאינו מומחה יכולה לראות שבעת עריכת צוואותיו המנוח היה כשיר לצוות, ובעצם צלול לחלוטין במהלך עריכת הצוואות".