המטפלת החשודה בהתעללות מכחישה: "עשיתי הכול כדי שיהיה לו טוב"

לאחר פרסום התיעוד המטריד בחדשות 13, הגיבה המטפלת להאשמות העולות נגדה: "הסרטון לא הוצג כהווייתו - לא טלטלתי או הכיתי אותו". אמו של הפעוט: "זה היה סיוט. כואב לי, אני מרגישה אשמה"

זמן צפייה: 02:23

המטפלת בת ה-64 מנס ציונה, שנעצרה אמש (רביעי) בחשד להתעללות בפעוט בעקבות פרסום חדשות 13, מסרה הערב את גרסתה להאשמות העולות נגדה: "לא נתתי מכה לפעוט, לא טלטלתי אותו, לא הייתה מכה", אמרה. לדבריה, "אני תמיד מטפלת בו באופן מסור, אני אוהבת אותו כמו נכד. טיפלתי בו ועשיתי הכל כדי שיהיה לו טוב".

לטענתה של המטפלת גם אביו של הילד יכול לאשר את חפותה: "האבא עובד מהבית המון פעמים, והוא אף פעם לא ראה שום דבר כזה". המטפלת הוסיפה כי התיעוד מעוות: "הסרטון לא הוצג כהווייתו, אני בהלם. עשרים שנה שאני מטפלת בילדים". בסוף דבריה ציינה כי אין לה עבר פלילי.

לכתבות נוספות בנושא:

הוארך ב-4 ימים מעצר המטפלת שתועדה מתעללת בתינוק בנס ציונה

מטלטלת - וסוטרת בפנים: מטפלת מנס ציונה תועדה מכה תינוק בוכה

מטפלת בקשישה – ומכסה את מצלמת האבטחה: תיעוד החשודה ברצח

המטפלת המתעללת מנס ציונה
המטפלת המתעללת מנס ציונה

כאמור, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 התיעוד בו נראית המטפלת מלבישה את הפעוט הבוכה וסוטרת לו, ולאחר מכן משליכה אותו על הספה ועוזבת אותו ללא השגחה. בעקבות התיעוד נעצרה, ומוקדם יותר היום הוארך מעצרה בארבעה ימים. במהלך הדיון בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי קיים חשד שלא מדובר במקרה בודד, וכי יש חשש שהמטפלת פגעה בפעוטות נוספים. כעת, המשטרה תנסה לאתר הורים נוספים שילדיהם טופלו אצל המטפלת.

אמו של הפעוט סיפרה על ההחלטה להתקין מצלמה בבית הסבתא, שם הושאר בנה עם המטפלת: "בימים האחרונים בני התלונן בעת שהרמתי אותו או כשהוא שכב על הצד – אמרתי לעצמי: 'משהו פה לא נראה לי'".

האם הוסיפה כי "בבקרים האחרונים כשהגעתי למטפלת, הוא לא רצה ללכת אליה", וסיפרה כי לעתים היה חוזר מבית הסבתא עם סימנים במקומות שונים בגוף. "הרגשתי שאני בתוך סיוט שאני לא מצליחה להתעורר ממנו, איך אפשר לעשות דבר כזה לילד? כואב לי, אני מרגישה אשמה", הוסיפה.

אמו של הפעוט מנס ציונה
אמו של הפעוט מנס ציונה

בעקבות המקרה, קראה ח"כ פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) להקשות את תנאי ההסמכה של המטפלות: "כל מי שנוגעת ומטפלת בילד צריכה שתהיה את ההכשרה ואת ההתאמה. כרגע לא נדרש שום דבר, לא התאמה ולא רישיון – צריך לשנות את הלקונה הזאת". כמו כן, הוסיפה שיש להחמיר את העונשים במקרים מסוג זה: "עונש מאסר של שנה למי שהתעלל בפעוט זה לא מספיק, לא מרתיע ומגוחך", לדבריה.

ע"וד משה אלגאלי, המייצג את המטפלת, מסר: "מדובר בחשודה ללא עבר פלילי והיא תמשיך לטפל בילדים גם אחרי המקרה. בסופו של יום, בית המשפט ייוודע לכך שמדובר בעלילת שווא".