"הוריו של איתי שמעו את זעקות חברו והגיעו מיד לזירת התאונה"

חברי משפחתו של איתי מרגי שנדרס למוות בת"א סיפרו שאחיו ביקש שיזכרו את החיוך הגדול שהיה על פניו, והוסיפו "ילד מדהים שטרף את החיים". החשוד במעשה טרם נחקר, זאת בשל מצבו הרפואי

זמן צפייה: 05:34

חברי משפחתו של איתי מרגי בן השמונה שנדרס למוות בתל אביב, סיפרו היום (חמישי) על הרגע הנורא. "ההורים הגיעו מיד אחרי התאונה. הם שמעו את זעקת השבר של החבר, וליוו את איתי לבית החולים", אמרה רויטל סובול, חברת המשפחה. עוד הוסיפה: "זה היה אדם שנהג בפראות, המשטרה כבר קיבלה דיווח אודותיו. הוא נסע עם מוזיקה, ונכנס לצומת במהירות גבוהה כשאיתי חצה אותה".

עוד אמרה: "איתי היה ילד מדהים, מלא חיות ועוצמות, שמח ומוקף בחברים. הוא היה ילד של מסיבות טיולים והנאות. אני חושבת שלא היה מישהו שלא הכיר אותו, היתה לו נוכחות חזקה. הוא טרף את החיים, אין דרך מדויקת מזה לתאר אותו", וציינה: "אחיו הגדול, יונתן, ביקש שנכור את החיוך הגדול שהיה לאיתי על הפנים. הוא סיפר שהיה אח מקסים ואהוב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191010-1637' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ריאיון עם קרובי משפחתו של איתי שנהרג בתל אביב' kid='1_hn8p4bwb' duration='154'']

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טרגדיה בכיפור: 2 ילדים נהרגו בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים

איתי בן ה-8 נדרס למוות ביום כיפור; החשוד בחקירתו: נהגתי כחוק

מעצר הנהג החשוד בדריסת הילד בתל אביב הוארך: ברכבו נמצאו סמים

מקום התאונה בתל אביב
מקום התאונה בתל אביב | צילום: חדשות 13

"אין לתאר אובדן של ילד, זה הדבר הנוראי ביותר שהורה יכול לחשוב עליו - ולצערנו זה קרה כאן במשפחה", אמר אורן בר גיל, חבר קרוב של המשפחה. הוא התייחס לנהג הדורס ואמר: "אני מאמין שהמשטרה תחקור ותמצה עימו את הדין. אני מאמין שיחקרו כראוי, ושבית המשפט יפעל". עוד ציין בר גיל כי "במהירות הזו,  למרות שהיה עם קסדה ונסע בזהירות ולאט, זה לא עזר".

קובי אמויל, חבר נוסף, ציין: "ילדים מבינים רק שחור לבן, מותר ואסור. מבחינתם מותר להם לנסוע על הכביש ביום כיפור, אבל אין כוח ששומר עליהם. 31 ילדים מתו בעשור הזה בכיפור, איך אין חוק שמונע מהם לעשות זאת?". עוד אמר: "איך אפשר להסביר ליונתן מה קרה לאחיו הקטן? איתי צריך להיות האחרון שזה קרה לו, זה המסר שצריך לצאת מפה. אחרת, אי אפשר לאפשר לילדים לצאת לטייל".

מנהלת בית הספר שבו למד מרגי, טלי תמרי גבע, שיגרה מכתב המתייחס לאירוע הטראגי: "איתי היה ילד אהוב ומלא קסם, חייכן ושובה לב, כדורגלן, ספורטאי מצטיין, רגיש ומלא חמלה לאחר. זה לא נתפס ואנו לא מצליחים לעכל את הבשורה". עוד כתבה כי בית הספר נעזר באנשי מקצוע ובמשרד החינוך כדי לתת סיוע פרטני לילדים ולאנשי הצוות החינוכי על פי צורך.

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של אמיר אבו לאבן, הנהג החשוד בדריסת איתי בן השמונה בדרך נמיר שבתל אביב, בארבעה ימים. במהלך מעצרו נמצאו ברכבו סמים.

מחקירת התאונה עלה כי אתמול התקבלה פנייה במוקד המשטרה אודות רכב שנסע ברחבי תל אביב כשהוא משמיע מוזיקה. ניידות יצאו למקום, ואז התקבל דיווח על התאונה שבה נהרג מרגי. הלוויתו של הילד תיערך בשעה 14:00 בבית העלמין ירקון. החל משעות הבוקר פוקדים את בית הספר שבו למד מרגי צוותי רפואה ופסיכולוגיה שתומכים בתלמידים ובצוותי ההוראה. כזכור, אתמול נהרג איתי בשעות הצהריים לאחר שנפגע מרכב בזמן שחצה את הכביש על אופניו ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר בתל אביב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים איכילוב, שם נאלצו לקבוע את מותו.
מקום התאונה בתל אביב
מקום התאונה בתל אביב | צילום: חדשות 13

כשעה לאחר מכן, אירעה תאונה קשה  בכביש 443 סמוך לבן שמן. באירוע נהרג ריאד בסאם אבו שריקי בן ה-13 מלוד מפגיעת אופנוע, בזמן שרכב על אופניים. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, שם נפטר מפצעיו. נהג האופנוע, גם הוא מלוד, נפצע קל ופונה לבית החולים קפלן. הלוויתו של ריאד באסם תיערך גם היא היום, בשעות אחר הצהריים. בתוך כך, הנהג שפגע בריאד טרם נחקר, זאת בשל מצבו הרפואי.

הדיל קשוע אבו שריקי, קרובת משפחתו של ההרוג, אמרה לחדשות 13: "ריאד היה ילד שובב ואהוב, אי אפשר היה לפספס אותו - בכל מקום הוא עזר לכולם. אנחנו עדיין בהלם ולא מעכלים את הבשורה המרה שנפלה עלינו - רק אתמול הוא שיחק עם ילדיי ותיקן להם את האופניים כדי שיוכלו לרכוב יחד״.

דודו של ריאד הוסיף לחדשות 13 כי "לאחר שהרוכב פגע בילד הוא ניסה לברוח, אבל האופנוע יצא מכלל שימוש, כך שהילדים שהיו באזור מנעו ממנו לברוח עד שהמשטרה הגיעה לזירה בתוך כמה דקות".

ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן
ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן | צילום: חדשות 13

פראמדיקית מד"א, תרצה כרמי, סיפרה: "על הכביש המהיר שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. אזרחים שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של מוקד מד"א, המשכנו את הטיפול הרפואי ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות פינינו אותו במצב אנוש לבית החולים שם לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו".