אישום נגד לשעבר סגן ראש העיר י-ם: "לקח שוחד בסך 350 אלף שקל"

לפי כתב האישום, מאיר תורג'מן הפעיל לחצים גדולים על גורמים בעירייה במטרה לקבל אישור להיתרי בנייה, בתמורה לשוחד שקיבל מאנשי עסקים. "גנב כגזבר מקופת בית כנסת 60 אלף שקלים"

סגן ראש עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן | צילום: חדשות 13

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד לשעבר סגן ראש עיריית ירשולים, מאיר תורג'מן, בגין לקיחת שוחד בסך כולל של כ-350 אלף שקלים, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. יחד אתו, נאשמים גם אנשי העסקים משה הבא, דוד בוזגלו, לורנט לוי, דוד קליינר, עובדו של הבא ויצחק תורג'מן, בנו של מאיר ויד ימינו, שנאשם בגין לקיחת שוחד ביחד עם אביו.

על פי כתב האישום, תורג'מן הפעיל לחץ מאסיבי על גורמים בעיריית ירושלים, לרבות גורמים במחלקת השימור, במטרה לאשר מתן היתרי בניה לצורך הפיכתו של מבנה בית הדואר המרכזי לבית מלון לבקשתו של הבא, על אף שהוכרז כמונומנט לשימור מחמיר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

7 יהודים חשודים בתקיפת ערבי סמוך למסגד בזמן "שומר החומות"

תקרית בג'נין: שני אנשי פת"ח ומחבל נהרגו בחילופי אש עם ימ"מ

חשד: עוזרו של ליצמן פעל להדיח חברה בוועדת סל התרופות

באותה עת, העיבר הבא לתורג'מן טובת הנאה על סך 200 אלף שקלים, תמורתה פעל סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר לקידום האינטרסים של הבא בפרויקט המלון בבית הדואר המרכזי. כמו כן, תורג'מן פעל לבלימת והכשלת האכיפה כנגד עבודות שנעשו שלא כדין עבור הקמת המלון במבנה ההיסטורי.

עוד עולה מכתב האישום כי בין השנים 2016-2018, התקיים קשר מושחת בין תורג'מן לאיש העסקים ויזם הנדל"ן דוד בוזגלו, במסגרתו בוזגלו העסיק לכאורה את בנו של תורג'מן, יצחק, ושילם לו משכורת חודשית קבועה והטבות נוספות שהועברו אילו דרך חשבון הבנק של אשתו, והיוו טובות הנאה לתורג'מן האב. בתמורה לתשלומים, פעלו סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר ובנו לקידום ענייניו של בוזגלו בעירייה.

עיריית ירושלים
עיריית ירושלים | צילום: רוני שיצר

על פי האישום השלישי בכתב האישום, תורג'מן קיבל שוחד מאיש העסקים לורנט לוי, שביצע עבירות בניה בכיכר המוזיקה, שטח ציבורי במרכז העיר, בזמן שהתנהלו נגדו מספר הליכי אכיפה. על פי האישום, בתמורה לקבלת שוחד בדמות תווי קניה בסך 91 אלף שקלים שיועדו לתרומה, תורג'מן סייע בקידום עסקיו של לוי בכיכר המוזיקה, ופעל לעכב את ההליכים הפליליים והאכיפתיים שננקטו נגדו ביחס לבנייה הלא חוקית לכאורה שהתבצעה על ידו במקום.

במסגרת האישום הרביעי, תורג'מן הואשם בגניבה של למעלה מ-60 אלף שקלים מקופת כספי תרומות בבית הכנסת בו נהג להתפלל, שאליה הייתה לו גישה בלעדית בתור גזבר המקום. בנוסף, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר הואשם בהעלמת הכנסה מהכספים שגנב לכאורה מקופת בית הכנסת.