חמישה חודשים אחרי כתב האישום: מסתמנת עסקת טיעון לכרמל מעודה

הסדר טיעון מסתמן בעניינה של הגננת מראש העין, שהואשמה בהתעללות בילדים: לפי הצעה שהגיש עורך דינה לפרקליטות, היא תרצה מספר שנות מאסר. הורי הילדים צפויים להתנגד להצעה

זמן צפייה: 00:42

חמישה חודשים אחרי הגשת כתב האישום מסתמנת עסקת טיעון אפשרית בעניינה של כרמל מעודה, הגננת מראש העין שהואשמה בהתעללות בילדים בגן שניהלה ושוהה במעצר בית בכתובת חסויה מזה כחודש.

עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את מעודה, פנה בימים האחרונים לפרקליטות והציע להם עסקה, לפיה מעודה תשב במאסר מספר שנים ובכך יסתיים הדיון בתיק.

בפרקליטות שמעו את הצעתו ופנו להורים כדי לשמוע את חוות דעתם, שככל הנראה לא תהיה חיובית - מאחר ומדובר במספר שנים מועט. עם זאת, המגעים לכיוון עסקת הטיעון כבר נמצאים על פני השטח.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

כזכור, לפני כחודש העבירה מעודה באמצעות עורך דינה בקשה לאישור יציאה אחת לשבוע ממעצרה, לצרכי טיפולים פסיכולוגיים. הפרקליטות התנגדה לבקשה של מעודה והיא תועבר לדיון בבית המשפט.

ההורים שילדיהם שהו בגן של מעודה אמרו לחדשות 13: "זה בדיוק מה שחשבנו שיקרה, תחילה מעצר בית, אחר כך טיפול לשיקום, בהמשך התאווררות ובסוף מעודה תסתובב ברחובות כאחד האדם. צריך לזכור שמעודה היא עבריינית מסוכנת שהעבירה את ילדינו טרור. אנו דורשים מבית המשפט לדחות על הסף את הבקשה ההזויה הזאת".

כאמור, לפני כחודשיים בית המשפט קבע כי מעודה תשתחרר למעצר בית. שבועיים לפני כן, ביקש עורך דינה של מעודה שתשוחרר למעצר בית בבית הוריה, אך השופט פסל את הבקשה והורה שהיא תישאר במעצר. עורך דינה הציג מפקחים חלופיים לקבלתה למעצר בית.

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עורך דינה של מעודה אמר אז בתגובה להחלטת השופט כי "תיק זה כפי שמתנהל מתחילת הדרך, וביתר שאת מאז החלטתו של השופט עמית על שחרורה לחלופה שהוצעה, הינו חריג בנוף המשפטי ולא אגזים אם אומר שלא היה ולו תקדים אחד במדינת ישראל. לא היה מקרה אחד ויחיד שבו צו שיפוטי על שחרור אדם בתנאים מגבילים לא מתבצע אך ורק מהטעם של לחץ ציבורי, וליתר דיוק לחץ של קומץ אנשים שגובל באיומים כלפי אנשים שכל חטאם שהתחייבו לשמש מפקחים הא ותו לא". הפרקליטה בתיק אמרה בתגובה כי "לא אתן להכפיש את ההורים של הקורבנות. לא הם עומדים למשפט".

"לא מצפים ממפקח שאין לו כל חלק בהליך המשפטי ותפקידו מצומצם בפיקוח על קיום התנאים להפוך לחלק מהבעיה", המשיך עורך דינה של מעודה, "אני עומד כאן כיום כדי להגן על כבודה של המערכת השיפוטית ועל עיקרון העל של שלטון החוק, גם אם ניתן להבין וניתן להבין את כעסם וכאבם של המשפחות וגם אם ניתן למחול על הצהרותיהם שלא יתנו שמעודה תראה עוד יום. הגיע הזמן שהמערכת השיפוטית תאמר את מילתה בקול צלול וברור שאף אחד זולת החוק ומצפונו של השופט אין בכוחו ואין ביכולות להכתיב לבית המשפט איך להחליט. בית המשפט לא יפעל כפי שהציבור מצפה ממנו ואין ביכולותו ובכוחו של אף אחד להכתיב דברים אחרים. השופטים שופטים אך ורק לפי מצפונם החוק ומיטב הבנתם המשפטית ואין כוח בעולם שיסתה מאותה הדרך".

כמה ימים קודם לכן, הורה בית המשפט על השבתה למעצר. זאת, לאחר ששוחררה מוקדם יותר באותו יום למעצר בית בהוראת בית המשפט העליון. השופט עידו דרויאן אמר כי "הנאשמת לא תוכל לעמוד בתנאי השחרור, ואני מורה על מעצרה". בעקבות זאת, בשב"ס החליטו להדק את הפיקוח עליה מחשש שתפגע בעצמה והוחלט כי על תאה בנווה תרצה יהיה פיקוח 24 שעות ביממה עם מצלמות, כאשר סוהר ישגיח על המוניטור בכל עת כדי לוודא שהיא לא תפגע בעצמה.

החלטת השופט להחזיר את מעודה למעצר, התקבלה לאחר שהאדם שאמור היה לשמש כמפקח עליה במהלך מעצר הבית נמצא לא מתאים ונפסל. שני מפקחים נוספים לא טרחו להגיע לדיון בבית המשפט. לכן, השופט החליט שמעודה לא תוכל לעמוד בתנאי השחרור, והורה על מעצרה המחודש.