קושרת לכיסא ומצליפה: כך התעללה המטפלת מראש העין בפעוטות

בסרטונים ממצלמות האבטחה ניתן לראות את כרמל מעודה אוחזת בילדים באלימות כשידיהם קשורות מאחורי הגב, מתיישבת עליהם ומכה אותם. הגננת תואשם בהתעללות בחסרי ישע • תיעוד קשה לצפייה

זמן צפייה: 02:39

בסרטונים ממצלמות האבטחה שפורסמו היום (חמישי) ניתן לראות את כרמל מעודה, המטפלת מראש העין החשודה בהתעללות בפעוטות, קושרת את הפעוטות לכיסא כשידיהם קשורות מאחורי הגב, מצליפה בהם באמצעות מגבת, אוחזת אותם באלימות ובועטת בהם. עדויות ממקרי ההתעללות בגן נחשפו לראשונה בחדשות 13.

בתיעוד ניתן לראות כיצד מעודה מרימה פעוטות בחוזקה, מטילה אותם על הכיסא באלימות וקושרת את ידיהם מאחורי הגב. בסרטון נוסף מתועדת מעודה ניגשת לפעוט היושב בכיסא, תופסת בצווארו ודוחפת אותו אחורנית עד שהוא נופל.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"חנקה עם מגבת": הוארך מעצר המטפלת מראש העין החשודה בהתעללות

"הכתה מכות רצח": עדויות מפרשת ההתעללות בפעוטון בראש העין

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

בסרטון נוסף ניתן לראות את מעודה מרימה פעוט באלימות, ומטילה אותו אל תוך לול התינוקות. בהמשך, היא מתועדת כשהיא מתיישבת על פעוטות השוכבים על מזרון, מכסה את ראשם בבד, אוחזת בראשם ובידיהם, מצליפה בהם במגבת ובועטת בהם.

עוד עולה מהחקירה כי הגננת נהגה להעמיד את הפעוטות דקות ארוכות כשפניהם מופנות אל הקיר, ולהאכיל אותם בקיא שפלטו.

"בחקירה עלה החשד שהגננת פעלה באלימות ובהתעללות שיטתית כלפי פעוטות בגן – ילדים בגילי שלושה חודשים עד שלוש", סיפרה החוקרת רס"ל פריידי קמינצקי. "היא הכתה אותם בידיה, באמצעות מגבת, הניפה פעוטות באוויר והטיחה אותם למזרון כאילו היו צעצוע. במקרים נוספים החשודה קשרה ילד בחבל דקות ארוכות כשידיו מאחורי גבו, וגם כשנפל המכיסא ידיו של הילד נותרו קשורות. בתחילת השבוע יוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים".

כרמל מעודה
כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בפעוטות

השבוע הוגשה נגד מעודה הצהרת תובע, והפרקליטות צפויה להגיש נגדה כתב אישום בגין התעללות בחסרי ישע. במהלך החקירה נעצרה גם סייעת שעבדה בגן, ומחקירתה עלה חשד כי הייתה עדה למקרי ההתעללות של הגננת בילדים ואף נקטה בעצמה באלימות כלפי הפעוטות בגן. הסייעת שוחררה בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית.

בעקבות חשיפת מקרי ההתעללות בפעוטות ובילדים, ביום ראשון תתקיים מחאת הורים בשישה מוקדים ברחבי הארץ, בהם קריית הממשלה שבתל אביב ומעון ראש הממשלה שבירושלים. במסגרת המחאה, דורשים ההורים להחמיר את הענישה למטפלות המתעללות ולהגביר את ההרתעה, לחייב תנאי סף למטפלות, להכפיף חובת יציאה להכשרות שונות ולעגן את תקנות הפיקוח.

"זה תקופה ארוכה אנחנו מרגישים סחבת של הממשלה וכתיבת התקנות בחוק הפיקוח, ובינתיים מדי יום אנחנו נחשפים למקרים בהם יש התעללות של אנשי צוות בילדים", הצהיר אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה . "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כל יום שעובר שבו אנחנו לא מקדמים שמירה על הילדים, מוסיפה עוד קורבנות".

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

לדברי השופטת אופיר כתבי ריבלין, שהאריכה את מעצרה של מעודה בשבוע שעבר, הסרטונים מתעדים אלימות ו"חשד סביר קושר את החשודה למעשים בעוצמה הגבוהה ביותר".

נציג המשטרה הציג בדיון סרטונים בהם נראית לכאורה מעודה מצליפה בילד עם מגבת. "יש ילדים שהיא קיפלה להם את הגב", אמר. "היא חונקת את הילד, עם מגבת. מצליפה בו. ילדים מקיאים והיא מאכילה אותם בקיא שלהם", הוסיף. עוד עלה בדיון כי מעודה הזמינה טכנאי כדי לאפס את המצלמות, אך המשטרה מנעה זאת ברגע האחרון. אלי כהן, עורך דינה של מעודה, הוברח על ידי המאבטחים מחוץ לבית המשפט בדלת צדדית מחשש שיפגעו בו.

כאמור, עדויות ההורים מהפרשה נחשפו לראשונה בחדשות 13. "מדובר על פי החשד באחד המקרים הקשים שנראו לאחרונה", סיפר גורם המקורב לחקירה. "לפי עדויות ההורים, היא הכתה את הילדים מכות רצח. היא האביסה אותם באוכל עד שנחנקו והקיאו, היא נתנה לילדים בני שנתיים לעמוד במשך שעות בפינה בלי לזוז, כולל לעשות צרכים על עצמם".

"שמעתי שהיא האביסה אותם עד רמת הקאה", סיפרה אחת האמהות. "יכול להיות שהיא ישבה עליהם כדי שיישנו ולא יקומו. העמידה בפינה שלוש שעות. ילד צריך לעמוד שעות בלי לזוז מהמקום שלו?".