פרקליטו לשעבר של מנדלבליט: הוא דאג לצבא - לא לאשכנזי

אייל כהן, שהיה עורך דינו של היועמ"ש, התראיין לראשונה בעקבות חשיפת חדשות 13 סביב קלטות אשכנזי-מנדלבליט • חוות דעת הפרקליטה בתום חקירת מנדלבליט: "כוונה לשמור על האינטרסים של הרמטכ"ל"

זמן צפייה: 07:10

עורך הדין אייל כהן היה פרקליטו של והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בעקבות החשיפות האחרונות סביב קלטות אשכנזי-מנדלבליט האסורות בפרסום הוא החליט להתראיין לראשונה. "השיחה המדוברת היא שיחה בין הרמטכ"ל לבין היועץ המשפטי שלו", אמר. "בתחילת השיחה, בהאזנת הנפח בלשכה, שומעים את הרמטכ"ל אומר למזכירתו, 'כבי את ההקלטה עם הייעוץ המשפטי שלי'. זה הופך את השיחה לשיחה שלאף אחד אין הסכמה שהיא תוקלט וממילא היא הופכת להאזנת סתר".

"מנדלבליט נחקר על הקלטות האלה, הוא נחקר ארבע פעמים, עשר שעות", המשיך. "במהלך החקירה האגרסיבית שלו הטיחו בו צעקות, הכפשות. כל מה שיש בקריאה הסלקטיבית של הקלטת שהוצאה מהקשרה זו קריאה לא נכונה בקונטקסט הזמן. אני לא יכול להגיד לך מה שמעתי ומה לא שמעתי, אבל אני יכול להגיד לך דבר כזה - הוא ישב מולי והסביר לי ואמר לי מה נאמר. הדברים נרשמו על ידי כמעט בזמן אמת. הציטוטים המדויקים נמצאים לפניי. הקלטת הזאת, אם תישמע, מה שיראו בה זו דאגה כנה ואמיתית לצבא".

עו''ד אייל כהן, פרקליטו לשעבר של מנדלבליט
עו''ד אייל כהן, פרקליטו לשעבר של מנדלבליט | צילום: חדשות 13

כהן זהיר מאוד בלשונו, יותר מרומז שלמנדלבליט אין בעיה לחשוף את הקלטת האסורה בפרסום. מי שמתעקש למנוע אותו הוא גבי אשכנזי. "כל מה שקרה זה שמר מנדלבליט נסע ברכב מירושלים לתל אביב וכנראה שלפני המכתב הגיע, אולי אחריו, מעדכן מה היה באותה ישיבה שממילא היועץ התכוון לעדכן אותו עליה. אין משפט בטקסט שאומר, 'אני אסגור לך תיק', משום שאין לאשכנזי תיק. מילת המפתח בשיחה, ואני לא יכול להרחיב עליה, זו דאגה לצבא, לא לאף אחד ברמה האישית".

"מסע הדה-לגיטימציה כלפי מנדלבליט הוא כל כך עמוק, לאורכה ולרוחבה של הארץ, על לא עוול בכפו, כי הוא נשען על עובדות שגויות. זה מוביל להסתה ותראה מה קרה בימים האחרונים, הסתה ואיומים, סרטונים שאם אתה שואל אותי הם צעד אחד בלבד מהאופציה שבה זה יכול ללכת צעד אחד יותר מדי".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בתוך כך, הערב (שישי) פורסם כי הפרקליטה טוני גולדנברג שליוותה את התיק כתבה בסוף החקירה של מנדלבליט חוות דעת מפורטת שאליה צירפה נספח של טיוטת כתב האישום שנוסח נגד מנדלבליט.

בחוות הדעת, תחת הכותרת "שקרים נוספים למבקר המדינה – בעניין השיח עם הרמטכ"ל ועוזרו בזמן החקירה", נכתב: "בשיחות בין ה-8.8.10 עד 7.10.10 עולה שהפצ"ר שמר על ערוץ פתוח עם הרמטכ"ל ועם וינר ודיווח להם מחדרי הדיונים של היועמ"ש, על עמדות הגורמים המעורבים, על כיווני חקירה, על גרסאות נחקרים, כמו גם על כוונתו להמשיך לדווח על ההתפחויות מתוך כוונה לשמור על האינטרסים של הרמטכ"ל ולדווח לו ' מה מכינים לו'. עיקר הדיווחים של מנדלבליט על עמדות הצדדים ותכנים מחומר החקירה היה בשיחה שהתקיימה ב-26.9.10" – השיחה שנגנזה.