מח"ש: השוטר שירה למוות בצעיר לוקה בנפשו בחיפה פעל לפי הנהלים

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לגנוז את התיק נגד השוטר שירה במוניר ענבתאוי בן ה-33 לפני כחודשיים. זאת, לאחר חקירה שממנה עלה כי ירה בלית ברירה. הממצאים הועברו למשטרה לצורך הפקת לקחים

מוניר ענבתאווי יחד עם אחותו
מוניר ענבתאווי, נורה למוות על ידי שוטרים | צילום: מרכז מוסאוא

מח"ש הודיעה הערב (ראשון) כי השוטר שירה למוות במוניר ענבתאוי בן ה-33 לפני כחודשיים בחיפה פעל בהתאם לדין והנהלים. על כן, המחלקה החליטה לגנוז את התיק מחוסר אשמה ובמקביל להעביר למחלקת משמעת של המשטרה את ממצאי חקירת האירוע, לצורך הפקת לקחים בנוגע לטיפול באירועים שבהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו.

על פי חקירת מח"ש, באותו היום התקבל דיווח במשטרה כי ענבתאוי, הלוקה בנפשו, איים באמצעות סכין. עם הגעת ניידת למקום הבחין השוטר בצעיר, אך לא ידע תחילה כי הוא מושא הקריאה. השוטר פנה אל ענבתאוי, שהסתיר מאחורי גבו את הסכין, והמשיך בדרכו. מיד לאחר שהחל השוטר לפנות להמשך הרחוב, זינק לפתע המנוח לעברו וניסה לדקור אותו.

השוטר, שנס על נפשו, צעק לעבר הצעיר "עצור, עצור", אולם הוא לא שמע לקריאות והמשיך בניסיון לדקור את השוטר. תוך כדי מנוסה, ענבתאוי אף הצליח לפצוע את השוטר שנחבל בפניו. אז שלף השוטר את אקדחו וירה בצעיר שלוש יריות.

ביום האירוע סיפרה אחותו של ההרוג לחדשות 13 כי "אחי דרש מאמא שלנו 50 שקלים, אך היא סירבה והתקשרה אליי שאבוא להשגיח עליו כי הוא מסוכן לציבור". עוד הוסיפה לספר: "הגעתי לבית הוריי, ניסיתי לשמור עליו, אך הוא ירד לרחוב. מחשש לחיי האנשים בשל העובדה מדובר באדם בעל מוגבלות שכלית, אמי התקשרה למשטרה. אבל היא הגיעה וירתה בגבו של מוניר וגרמה למותו".