"ירי לצורך שעשוע": לוחמי מג"ב שחררו פלס' - וירו בו • תיעוד

בסרטון שהגיע לידי חדשות 13 נראים הלוחמים משחררים תושב איו"ש לאחר חקירה, ובעודו מתרחק - נשמעת ירייה והצעיר נופל. אחד מהמעורבים בתקרית כתב אחריה לחברתו: "איזה תותח אני" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:41

סרטון שהגיע לידי חדשות 13, המסתיים בירייה בודדת ובפציעתו של פלסטיני תושב איו"ש, עומד במרכזה של חקירה במחלקה לחקירות שוטרים.

בסרטון הקצרצר בן ה-20 שניות נראים לוחמי מג"ב שהיו בסמוך למחסום א-זעיים ליד מעלה אדומים כשהם שולחים את הצעיר לדרכו לאחר שעיכבו אותו לחקירה. בעוד הצעיר מתרחק, כשגבו אליהם וידיו מונפות באוויר, נשמעת לפתע יריה – והצעיר צועק ונופל אל הכביש. הפלסטיני, שנורה מכדור ספוג, נפצע בגבו אבל לטענת הלוחמים הוא קם מיד אחר כך והמשיך בדרכו.

עוד בחדשות 13:

פעם נוספת – אירוע אלימות ביצהר: רכב מג"ב נרגם באבנים

סער נגד רה"מ: "התגובה על הירי לעוטף צריכה להיות חריפה בהרבה"

גנץ בטקס לזכר רבין: "ההסתה שוב מרימה את ראשה המכוער"

N Ozec
תיעוד הירי במחסום א-זעיים ע''י לוחמי מג''ב

במסגרת חקירת ששת החשודים במעורבות בירי, שהתתרחש לפני שנה וחצי, נעצרה גם לוחמת מג"ב בחשד למעשה פזיזות או רשלנות שביצעה בנשק. בדיון בהארכת מעצרה לפני כשנה, מתח אחד השופטים ביקורת על החשודה שלפי החשד ביצעה את הירי והגדיר את המעשה כירי ככל הנראה לשם השעשוע.

ממצאי החקירה הועברו לאחרונה לידי הפרקליטות, שם סבורים כי ישנה תשתית ראייתית להעמדה לדין של ארבעה מהחשודים בכפוף לתוצאות השימועים שנערכו להם בימים האחרונים. במח"ש עדיין לא איתרו את הצעיר שנורה כדי שניתן יהיה לגבות ממנו עדות.

בהתכתבות שנחשפה על ידי חדשות 13 ניתן לראות כיצד אחד המעורבים מתרברב בפני חברתו כי הוא זה שירה בתושב השטחים: "איך יריתי בו אה? איזה תותח אני".

Eghpuy
התכתבות בין אחד המעורבים בתקרית לחברתו

עו"ד איציק כהן המייצג את לוחמת מג"ב החשודה בירי מסר כי היא מכחישה את המיוחס לה. "הממצאים שבידינו מוכיחים כי היא לא זו שביצעה את הירי. אנחנו סומכים על מח"ש כי בעת שתושלם החקירה יובהר כי למרשתי אין יד בדבר".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שהתרחש לפני כשנה וחצי ועודנו נחקר במח"ש. אשתקד, מיד עם היוודע דבר האירוע הודחה הלוחמת שע"פ החשד ביצעה את ירי כדור הספוג וסיימה את שירותה בחיל לאלתר. כאמור הלוחמת (בשירות סדיר) הוחזרה לצה״ל זאת לצד הליך החקירה שמתקיים במקביל.
לוחמים נוספים שהיו בפעילות הורחקו וחלקם אף הועברו מתפקידם.  מדובר במקרה חריג שאינו מאפיין את פעילותם של לוחמי מג"ב להגנה על ביטחון המדינה ואזרחי ישראל".