לוחם מג"ב מואשם בהמתה בקלות דעת של חברו: "הקליע פגע בפניו"

כתב האישום מתאר כיצד בחודש שעבר, שלף אפיק טויבי בן ה-20 את אקדחו, "ללא כל צורך, הפנה אותו לעבר ראשו של שותפו לחדר נעים מאדי, לחץ על ההדק - והביא למותו". טויבי מואשם בעוד 10 סעיפים

זמן צפייה: 00:31

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (רביעי) נגד אפיק טויבי, שוטר מג"ב בשירות חובה כבן 20, בגין ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת של נעים מאדי ז"ל, וכן עבירות נוספות של שיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד. מאדי היה בן 21 במותו.

לפי כתב האישום, בתום פעילות משטרתית בחודש שעבר, שבו הלוחמים לבסיס בשעות הערב. לאחר "מסדר הערב" היומי, יצאו נעים וטויבי לעבר חדר המגורים. בהגיעם לשם, אפסן נעים את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקדם ההדבקה ירד ל-0.9; ירידה נוספת במספר החולים שבמצב קשה

שיא במספר התלונות על גזענות – רובן נגד ערבים ויוצאי אתיופיה

13 יום לבחירות: מה צפוי למתמודדים המובילים בישורת האחרונה?

אפיק טויבי, לוחם מג''ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של חברו
אפיק טויבי, לוחם מג''ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של חברו

מכתב האישום עולה כי בשלב זה, הנאשם - אשר עמד באותו הזמן בחדר, שלף את אקדחו האישי והחזיק אותו בידו. זאת, "ללא כל צורך, אלא רק לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות". כאן, "לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שכך לא ייגרף כדור אל בית הבליעה - דרך את האקדח".

"בעומדו סמוך מאוד למנוח, שעדיין שכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו 'תראה' - ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים, פצע אותו אנושות - והביא למותו".

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

באישום המלא מתואר כיצד הנאשם "הבחין בנעים מחרחר למוות, הניח את האקדח על בטנו של המנוח כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו הוא שם קץ לחייו. מיד לאחר מכן, רץ הנאשם למועדון, בו שהו יתר השוטרים, שאל אותם אם שמעו ירייה ואמר להם כי נעים ירה בעצמו".

עוד עלה מכתב האישום, כי טויבי ביקש נוזל חיטוי מאחת השוטרות, "והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו זו בזו". לאחר מכן, כשנשאל אם נגע במנוח, תהה אם רואים עליו כתמי דם. "גם בשלב מאוחר יותר, חזר הנאשם על גרסתו הכוזבת, לפיה נעים שם קץ לחייו".

נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון
נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון | צילום: באדיבות המשפחה

במחלקה לחקירות שוטרים, שהיא זו שהגישה את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עורכי הדין ליאת יונניאן ורונן יצחק, ייחסו לטויבי אישומים שונים, וציינו כי הוא היה נוהג, "כבדרך קבע, לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו, תוך סיכון ממשי לחיי אדם".

"במסגרת המשחק בנשק, נהג הנאשם לשלוף את אקדחו, ללא סיבה ואז לעיתים נהג לכוון את אקדחו היישר לעבר אחרים, מטווח קצר, לרבות אל עבר נעים, לעיתים תוך שבאקדח ישנה מחסנית מלאה בכדורים". בנוסף, במספר רב של הזדמנויות, נטען כי טויבי תקף שוטרים עמיתים לפלוגה ואף ביצע בשתי הזדמנויות שונות מעשים מגונים באחד מחבריו לפלוגה, אחד מהם תוך שימוש בכוח.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את המעשים המיוחסים ללוחם, שעומדים בניגוד מוחלט לחוק, לנורמות ההתנהגות המצופות מכל לוחם ולערכי החיל. בנוסף, מפקד מג"ב הורה על הקמת קצין בודק לבחינת המקרה הטראגי והתנהלות היחידה לפניו ובמהלכו. אנו משתתפים בצערה של משפחת מאדי על אובדנם ונמשיך לחזקם ולעמוד לצידם כל העת".

עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוגי, המייצגים את טויבי, מסרו כי "אנו נקרא את חומר החקירה ונגיב שנלמד אותו. אנו מבקשים לשחרר את הנאשם למעצר בית".