חוקר ברשות המסים שהורשע בשוחד ושיבוש חקירה - זוכה

ליאור מירז, שהורשע בהעברת מידע אודות חקירה שהתנהלה נגד בכירים בקופ"ח מאוחדת לאחד החשודים בפרשה ובסיוע לו - זוכה בניגוד לעמדת הפרקליטות. "מאבק שנמשך שנים רבות הגיע לסיומו"

ליאור מירז
ליאור מירז | צילום: חדשות 13

ליאור מירז, שהורשע בשוחד ובשיבוש מהלכי חקירה, זוכה היום (רביעי) על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים. זאת, בניגוד לעמדת הפרקליטות, שביקשה להסתפק בביטול כתב האישום נגדו, אולם מירז התעקש על זיכוי מלא. ציון אמיר, עורך דינו של מירז, אמר בתגובה: "אני שמח שמאבק משפטי שנמשך שנים רבות הגיע לסיומו בזיכויו של ליאור מירז מכל אשמה, לאחר שבית המשפט העליון הורה על משפט חוזר".

כזכור, מירז הורשע בשנת 2015 ונגזרו עליו 10 חודשי מאסר בפועל על ידי השופטת רבקה פרידמן פלדמן, העומדת כיום בראש ההרכב במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חוק כרמל מעודה" אושר בטרומית: תוחמר ענישת מטפלות מתעללות

הטרגדיה באסף הרופא: "המצב של אימא שבר את אבא, לא החזיק מעמד"

גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

ציון אמיר מתוך פנים אמיתיות
עו''ד ציון אמיר | צילום: חדשות 13

לפני כחצי שנה, אישר בית המשפט העליון לקיים משפט חוזר למירז, עובד לשעבר ברשות המיסים שהורשע בשוחד, בטענה שהודה במעשיו בפני מדובב רק בגלל איומים שקיבל ממנו. החלטה זו של בית המשפט נחשבה לחריגה, זאת משום שעד היום אושרו בישראל רק 30 משפטים בלבד.

עורך הדין אמיר, שהגיש את הבקשה למשפט חוזר, התבסס בין היתר על העובדה כי משפטם של נותני השוחד התנהל בנפרד מבית המשפט המחוזי בירושלים וכי הם זוכו מחמת הספק.

לפי כתב האישום שהוגש נגד מירז, שהיה אז עובד במחלקת חקירות מע"מ ומכס ברשות המסים, הוא קיבל מידע במסגרת תפקידו על חקירה שהתנהלה במשטרה נגד בכירים בקופת חולים מאוחדת, והעביר מידע לאחד החשודים שסייע לו להיערך לחקירה ולהעלים ראיות נגדו. תמורת פרטי החקירה, שילם החשוד עשרות אלפי שקלים למירז.